pierrepapa Posted March 16, 2014 Share Posted March 16, 2014 Lieve mensen, Ben al een tijd aan het zoeken wat voor grond ik in mijn koude bak van 3x1m zou moeten gaan doen om de volgende groente te gaan kweken: SperziebonenSlaPaprikaTomaatBietjesBloemboolBroccolie Zit nu in zware kleigrond en zit er aan te denken om 40cm te verwijderen en daar nieuwe grond in te doen.Maar wat moet ik nu doen?(kleigrond is te zwaar voor mijn rug) - Licht bemeste tuinaarde kopen?- normale Tuinaarde erin doen?- Speciale dure moestuinaarde kopen bij intratuin?- Betere optie van de kenners?..... as zaterdag kan ik ook zakken gratis compost zakken halen bij de gemeente kan ik dit ook gebruiken voor een deel? Als ik 40cm verwijder heb ik 1 kub nodig aan nieuwe grond. Hoop dat jullie mij kunnen helpen wil lekker gaan starten! Alvast bedankt Pierre Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piroska Posted March 16, 2014 Share Posted March 16, 2014 Ik heb een flinke koude bak en ook veel kleigrond. wat ik heb gedaan is de bak een beetje uitgraven, daarna een mengsel gemaakt van tuingrond, compost en zand. Hier heb ik de bak mee gevuld tot 20 cm boven tuinniveau en daar de plantjes in gezet. Ik heb dus niets hoeven kopen hiervoor en het werkt prima! Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted March 17, 2014 Share Posted March 17, 2014 ja, prima-piroska plan, hier doen we er ook nog wat koemest korrels bij Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts