sterrenmeisje Posted March 30, 2014 Posted March 30, 2014 Deze kas met perzik in de winter overgenomen. Toen zagen we de takken al vol zitten met schildluis, die op dat moment dood leek. Je kon de droge schildjes er zo af vegen. Nu lopen er weer ontelbare luizen rond, en ze beginnen nu weer nieuwe schildjes te vormen. Gister met een mengsel van spiritus en groenezeep bespoten. Hoe kan ik nu zien of ze dood zijn? Moet ik dit nog een paar keer herhalen met een week er tussen ofzo? En wat kun je doen op de langere termijn om ze te bestrijden? Ik las ergens dat de plant waarschijnlijk te droog staat, als in geen hemelwater. Dat klopt natuurlijk want in de kas regent het nooit.Besproeien dus? Of juist niet? Wie heeft ervaring? Quote
RobO Posted March 31, 2014 Posted March 31, 2014 er zijn wsnlk nog wel eipakketjes die gaan uitkomen, dus je moet het wel een paar keer herhalenverder breng je die eipakketjes zelf heel makkelijk naar een andere plant want ze plakken een beetje hier spuiten we met spruzit, een keer of 3 om de week Quote
Recommended Posts