Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi,

Ik snoeide wat takken van mijn pruim, ruim voor de knoppen ontstonden. Deze gebruikte ik om een constructie voor de peultjes t ondersteunen. Ik zie nu dat de tak begint uit te lopen en knoppen vormt. Ander takken doen dat niet, deze zijn nu dood hout.

Wat doet dit takje? Vocht uit de grond gebruiken zoals op de vaas? Het was toch vrij droog... Of zoals een wilgentak wortel schieten?

Ben als onervaren tuinier erg benieuwd!

Groet Dano

image11491396466188.jpg

image88091396466193.jpg

Geplaatst:

Frank, je hebt gelijk! Ik snoeide ook hier en daar wat van de appel. En nu? Uit graven straks en ergens laten groeien? Vind het wel een tof idee dat ik een boom hen gemaakt namelijk... of gaat dit niks meer uithalen?

Geplaatst:

Ik zou hem niet uitgraven, daar is hij nu veels te kwetsbaar voor. Als je hem wilt verplaatsten moet je echt even wachten tot November/December. De boom staat niet op een onderstam, dus het zou best kunnen dat het een hele grote boom gaat worden. Ik weet niet of dat een probleem is? Verder natuurlijk gewoon enorm leuk, je eigen appelboom laten groeien

Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube

Geplaatst:

Hè wat leuk! Eind van het jaar dus een mooi plekje voor bedenken. We zullen zien hoe die gaat. Eruit kan altijd nog. Ik wist helemaal niet dat dit kon. Dank frank, voor je kundig advies . (Fijne site trouwens, complimenten!)

Geplaatst:

Voor mij staat (nog) niet vast dat deze stek wortels heeft gemaakt. Er zit reservevoedsel in de tak waarmee de knoppen aangemaakt kunnen worden .Deze zullen uitdrogen als de stek geen wortels heeft gemaakt.

Geplaatst:

Lijkt mij ook. Zodra het blad er is ( er vóór nog ) verdroogt de knop en het ontluikende blad. Gaat niet lukken. Fruitbomen als appel/ peer / pruim en kers stekken niks makkelijk, en dan is deze ook wel érg lang ( veel knoppen boven de grond )

Geplaatst:

Oké, m'n appel (geen pruim) heeft dus ofwel wortel geschoten, of teert nog op de voeding in de stam...

Leuk projectje voor mij om te volgen. Ik zal jullie laten weten hoe lang hij het volhoudt.

• 1 maand later ...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...