Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Aardbeienplantjes vraag ivm verpotten en uitlopers

Featured Replies

Geplaatst:

Hallo ik ben een echte moestuinbeginner en vroeg me 2 dingen af van me aardbeienplantjes,

Ten eerste: moet ik bij deze plant de uitlopers wegnemen, zoja,hoeveel en hoe, en is he normaal dat deze gele bloemetjes krijgt en de rest gewoon de normale witte bloemetjes? ( en nog een bijvraagje: die gekleurde bladeren,kan dat kwaad?)

image94671396509432.jpg

Dit zijn de andere plantjes van deze soort: die in het midden blijft zo klein en heeft nog geen bloemetjes gehad.. Is dit normaal? (En zien die andere er een beetje goed uit volgens jullie,ik heb echt geen referentie hiervoor..) ik maak me een beetje zorgen om die gekleurde bladeren..

image65971396510107.jpg

Dan hebben we nog andere plantjes gekocht op de markt,dit was een vroege soort, die staan momenteel in een zelfgemaakte serre waar ze veel warmte en licht krijgen maar ze blijven wel redelijk klein ten opzichte van die andere die buiten staan en al flink gegroeid zijn , zou ik die moeten verpotten naar iets groter en buiten laten staan?

image60841396509813.jpg

image76371396509816.jpg

Alvast bedankt om te antwoorden!

Geplaatst:

Die met de gele bloemetjes zou wel eens een schijnaardbei kunnen zijn. Lijkt sprekend op een aardbeienplant en maakt zelfs vruchtjes die wat op een aardbei lijken, maar niet om op te eten.

Uitlopers haal je in principe weg. (Afknippen) Die hou je niet tegen: maakt weer uitloper op de uitloper en nog eens en die leveren geen aardbeien. Hooguit kun je er enkele mooie en sterke laten staan als jonge planten voor het volgende seizoen. Dan moeten ze wel kunnen wortelen en als ze aanslaan t.z.t. op eigen benen verder kunnen groeien.

Elk ras heeft zijn eigen groeiwijze. Sommige groeien en bloeien vroeger dan andere. Kijk ik naar mijn soortjes, dan zijn er al die volop aan het bloeien en groeien zijn en anderen beginnen pas net met frisse neuzen en blaadjes.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.