Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Featured Replies

Geplaatst:

hallo iedereen ik zit met een paar vraagjes mijn man is mijn groententuin aan het omspitten om terug te planten maar de grond is zo droog en er liggen overal aardeklonters op ik denk dat deze grond nog veel fijner moet gemaakt worden maar hoe doe je dit het best met de hark maar dan moet je constant met je hark op de dikke klontersslaan of is er een adere methode of wacht ik beter tot het eens geregend heeft is het dan makkelijker of maken jullie de grond machinaal fijner want met hark of schup erop slaan lijkt mij toch zwaar hoor graag nuttige tips hoe jullie de grond fijner maken

Geplaatst:

Inderdaad de 1e buitjes even afwachten. Daarna ter plekke waar dat nodig is, handmatig fijn maken, voor zaaigeulen, voor planten, whatever. Ik doe dat gewoon op mijn knieën met een handhakje, soms staand met een hak of hark, net wat uitkomt. Bij zaaien doe ik het nog eens kruipend met de hand.

Geplaatst:

of je neemt een rolschoffel, werkt lekker snel op droge grond

wij hebben zoiets :

2013-12-07-1558291396891292.08

Geplaatst:
  • Auteur

zo een rolschoffel lijkt mij idd zeer handig ik heb het nog nooit gezien kan je dit in de handel kopen

Geplaatst:

Google eens met de woorden ingetypt : "rolschoffel kopen" ; zelfs 2e hands op marktplaats geloof ik ( ik ben er niet echt ingedoken )

Geplaatst:

ik kocht m online, google even op rolschoffel marktplaats?

Geplaatst:

Met droge leem weet ik niet of een wielschoffel helpt hoor? We hebben hier dezelfde grond en het gemakkelijkste is wanneer de grond goed nat is, dan kan je met een cultivator of een mesthaak gemakkelijk kluiten breken. Als het droog is gelijk nu kan je best na het omgraven eens met de wals of met de voet alles aantrappen. Door de druk verkruimelen de brokken dan. Nadoen wel alles terug lostrekken met een cultivator of mesthaak.

Wat ook al een groot deel helpt is om te spitten met een spitvork ipv met een spade. Op die manier breek je al de grootste brokken bij het omgraven.

http://www.miemuis.be Voor vrolijke, handgemaakte kinderkledij uit biologische stofjes.
Geplaatst:

Vandaag en vannacht heeft het toch geregend?

Ik zou het nu vlug met een spitvork of riek doen.

Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!

Geplaatst:
  • Auteur

vanmiddag een beetje de grond kunnn fijnmaken en idd het ging vrij vlot nu de grond wat vochtiger is eerst het hele stuk plat gedanst en dan de hark genomen erover gegaan met mn hark en de dikste klonters kapot geduwd gelukkig hebben mn buren mij niet zien dansen

Geplaatst:

Het is niet omdat jij de buren niet gezien hebt dat het andersom ook zo is.... Morgen op Youtube

http://www.miemuis.be Voor vrolijke, handgemaakte kinderkledij uit biologische stofjes.
Geplaatst:
  • Auteur
Geplaatst:

rolschoffelen werkt idd alleen op een los droog grondje, hier zand met veen na twee dagen regenvrij

Geplaatst:
  • Auteur
De eerste beelden zijn blijkbaar al op het net verschenen

https://www.youtube.com/watch?v=n1cGt-BUANM

ja tom idd daar kon je een beetje mee vergelijken als de klontertjes er maar uit zijn

wel leuk filmpje

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.