RatboneBo Geplaatst: 8 april 2014 Geplaatst: 8 april 2014 Hoi moestuinforum, Ik ben een stille lezer en ben ook graag bezig met tuinieren! Nu ben ik op zoek naar de beste en goedkoopste manier om bloempotten (10l+) te bestellen. Deze mogen van slechte kwaliteit zijn: fijne kunststof, zwart. Als ik op het internet wat rondsnuister kom ik enkel heel erg dure designbloempotten tegen en dat is helemaal niet waar ik op zoek naar ben. Lelijke potten kan je zelf mooi maken! Iemand die me kan verder helpen? Quote
henkg Geplaatst: 8 april 2014 Geplaatst: 8 april 2014 Kijk eens bij een bouwmarkt in de buurt, Gamma of een andere.Prijsidee: bouwemmer 12 liter ongeveer 1,-; speciekuip 45 liter ongeveer 8,-.Voor beide geldt: een aantal gaten van minstens 10 mm in de bodem boren, voor de afwatering. Edit: Gamma is toch wat duurder. Bij de Action 0,98 Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
RatboneBo Geplaatst: 8 april 2014 Auteur Geplaatst: 8 april 2014 oh, dacht dat zo'n bouwemmer al snel 5eur was per stuk. hartelijk bedankt! perfecte oplossing. Quote
Jeanine1967 Geplaatst: 9 april 2014 Geplaatst: 9 april 2014 wil je kleuriger, dan kun je ook denken aan flexibele wasmanden, rond de 3 euro bij Wibra en Action. (ook makkelijk te verplaatsen door de hengsels) Jeanine Quote
RatboneBo Geplaatst: 9 april 2014 Auteur Geplaatst: 9 april 2014 maar zo'n felkleurige wasmand laat dan weer heel wat licht door, niet goed voor de worteltjes. toch bedankt! Quote
bobvanschie Geplaatst: 9 april 2014 Geplaatst: 9 april 2014 (aangepast) Een leuke tip; Je plastic Gamma emmer omwikkelen met dik (12mm) henneptouw. Lekker rustiek. 9 april 2014 aangepast door Gast Quote
Jenneke Geplaatst: 9 april 2014 Geplaatst: 9 april 2014 De wasmanden die Jeanine bedoelt zijn van dik rubberachtig materiaal en gesloten, niet van die ouderwetse plastic wasmanden. Ze laten dus geen licht door en je kunt er dus perfect van alles in kweken. Zo heb ik er vorig jaar suikermais in gekweekt en dat ging perfect. Ik weet dat er vorig seizoen ook iemand was die er aardappels in kweekte. Je moet alleen wel even gaten in de bodem maken voor de afwatering. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.