Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Linda' s moestuin!

lli--n--da

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik ben al een paar dagen hier actief, maar ik zal me nu eens goed voorstellen!

Ik ben Linda, 17 jaar en ga op een stukje land bij mijn oom een moestuin maken.

Vroeger hebben mijn opa en oma daar gewoond en heeft mijn opa ook jaren op datzelfde stukje

grond zijn moestuin gehad. Jammer alleen dat hij er niet meer is!

Ik zou graag een aantal dingen in mijn tuin willen:

fruit:

- aardbeien

- frambozen

- aalbessen

- BLAUWE bessen

fruitbomen

- appel

- peer (hand en stoof)

- kers

- pruim

groenten:

- kropsla

- andijvie

- prei

- bonen

- knoflook

- ui

- aardappelen

Ik wil het eigenlijk mezelf nog niet te moeilijk maken omdat ik er nog niet zoveel verstand van heb allemaal.

Daarom zijn alle tips welkom.

Ik ben alvast een beetje de indeling aan het schetsen. Ik wilde graag vragen wat jullie van mijn indeling tot nu vinden, en of jullie eventueel tips hebben of verbeteringen! Want die zijn altijd welkom, en erg handig !

2qixkqe.png

(de letter geven de richting aan(

Ik hou jullie op de hoogte van verdere vorderingen!

Groetjes Linda

Hoi Linda!

Welkom op het forum! Zit jij ook inde eindexamenstress?? (gokje vanwege leeftijd).Dan is het erg lekker om zo nu en dan helemaal te ontladen in je tuintje. Ik herinner me dat ik op die leeftijd vrij vaak op de racefiets zat... helemaal leegrijden... ha, ha... na die tijd nooit meer zo sportief geweest... ha, ha...

In elk geval: je hebt er goed over nagedacht. Nou maar aan de slag lijkt me!!

Nou, al je vragen kan je hier stellen. Al is het voor de vloeiende lijn van het forum wel prettig als vergelijkbare vragen bij elkaar in hetzelfde topic terecht komen. Niet om jou te pesten, maar is handig als jij of iemand anders vragen heeft en je eerst wilt inlezen, voordat je je vraag stelt (soms staat het antwoord al op het forum)...

In de praktijk loopt het wel eens anders... ok... maar je snapt het wel.

Had je nou al voorgezaaid??

Voor knoflook ben je een beetje te laat, denk ik, en met de aardappelen zou ik maar beginnen... late aardappel dan wel... want de vroeg aardappelen zitten er al in. Die andere gewenste groenten van je kan je nog steeds zaaien, prima op schema. Misschien andijvie na de zomer doen, omdat die snel in bloei zal schieten in de warmte... maar wat let je om er toch een paar te proberen, leer je gewoon van.

O ja... om een beetje vals te spelen, maar niet om je voor te schamen: bij de tuincentra verkopen ze ook voorgezaaide groente plantjes. Neem je gewoon je moeder een keer mee op sleeptouw... kies je een paar dingetjes... en grote kans dat zij nog afrekent voor je ook... Moeders (vaders ook) vinden het altijd verrassend prettig als hun kids een 'nuchtere' hobby ontwikkelen (zonder alcohol ) en met een beetje slimme voorzetjes... hee Ma, lijkt je zo'n tomaat niet lekker? ... weet je maar nooit...

Wat leuk, zo'n fruittuin Ben ik zelf ook een beetje mee bezig. Zelfde soort bomen hier als jij

En als het al te laat is om te zaaien kun je inderdaad wat plantjes bij het tuincentrum kopen. Dan kun je altijd volgend jaar helemaal op tijd beginnen met zaaien.

Veel plezier met je moestuin in elk geval

omdat het een hele grote tuin is, 500 m2 op zn minst dus wil eerst even kijken hoe dit gaat.

Jaa ga zeker sla planten! Die was ik zeker vergeten in mn rijtje? Wil graag kropsla: de meikoningin en natuurlijk ook

nog andere soorten uitproberen!

Hallo Linda, alsnog welkom op dit forum. Goed van je dat je zo vroeg je diploma hebt gehaald!

En zeker leuk dat je je hier hebt aangesloten om je vragen beantwoord te krijgen en de tips op te nemen.

Heel veel plezier met je moestuin. En lekker gaan shoppen met je ma

Good things come in small packages