Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoe verwijder ik de bloemen van mijn aardbei ?

En moet ik dat doen wanneer de bloemen bloeien of wanneer ik de bloem-knoppen zie aan de stengel ?

( zelf heb ik een week geleden bij het tuincentrum het doordragende ras ostara gekocht nu wil ik dus weten hoe ik die bloemen moet verwijderen voor later betere aardbeien

Wie aan mijn tomaten zit komt aan mij

Wie van mijn tomaten snoept komt aan mij

Wie het flikt om dit te doen... komt aan mij !!!

Geplaatst:

Hallo King of tomata's,

Je mag de bloemen er gewoon afknippen met een (snoei)schaar. Dat mag al vanaf het moment dat je de gesloten bloemknoppen ziet verschijnen, zie foto:

StrawberryFlower79471398103432.jpg

Geplaatst:

Oke erg bedankt nu wilde ik nog weten of je vlak onder de bloem moet wegknippen of je de hele stengel weg moet knippen.

Wie aan mijn tomaten zit komt aan mij

Wie van mijn tomaten snoept komt aan mij

Wie het flikt om dit te doen... komt aan mij !!!

Geplaatst:

De Ostara is een doordragende aardbei. Die draagt in vlagen ongeveer 3x in een seizoen. tot in de herfst. Daarbij kun je er voor kiezen, als het nog jonge planten zijn, om de planten eerst te laten groeien en te laten settlen. Dan kies je voor de latere bloei. En die zal dan wat rijker zijn. Je kan ze ook gewoon laten zitten hoor. Maar vaak is het voor de "sterkte" van de plant wel goed om de 1e bloemen van de doordrager weg te halen.

Bij eenmaaldragers doe je dat dus nooit. Want wat je dan weghaalt, krijg je dat seizoen niet meer. Deels weghalen kan ook daar trouwens, als je toch genoeg planten zou hebben staan. Net wat je wil ( bij jonge planten )

Verder is er nog de optie om te "krenten" , dat is deels weghalen van wat bloemen in een tros. Dat geeft grotere aardbeien bij de vruchten die je laat zitten bv.

Met aardbeien kun je allee kanten uit

Gebruik ook eens de zoekfunctie rechtsboven. Veel topics over.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...