Geplaatst: 23 april 201411 j Sinds zo'n 2 weken zijn de bladeren van m'n paprika plantjes gekruld en ik heb geen idee hoe het komt. Heb ze gisteren in een grote pot gezet maar geen effect. Ze staan op zolder onder het dakraam. Ik heb gekeken op luizen maar die heb ik ook niet gezien. De paprika's zijn gezaaid van paprika zaadjes uit een supermarktpaprika. Als bemesting heb ik gewoon alleen potgrond.
Geplaatst: 23 april 201411 j Ik heb dat ook op verschillende paprika's.Volgens mij komt het door trips, dat zijn zuigende insecten.Ik zie er soms een rondvliegen. Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
Geplaatst: 23 april 201411 j Heb ik ook eens gehad. Ik had het idee dat het kwam door te felle zon. ben benieuwd!
Geplaatst: 23 april 201411 j Hoe geel zijn de bladeren in het echt ? Normaal zou ik nu vragen hoelang staan je planten in deze grond? Maar je geeft aan dat je ze net in een grotere pot hebt gezet. Ik denk een licht te kort aan voeding zou kunnen zijn en je hebt ze verplant maar, dan heeft de plant echt wel enkele dagen nodig om zich te kunnen herstellen. Dus laat even weten hoe het verloopt. Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Geplaatst: 23 april 201411 j Het kan de potgrond zijn, heb je ze eerst in stekgrond gehad. Stekgrond bevat nm geen voeding en potgrond natuurlijk wel. Ik ken dit verschijnsel bij andere planten die zo reageren door extra voeding. Ze krijgen veel energie en willen groeien maar dat gaat niet zo snel dus krullen de bladeren. Als dat het is zijn de bladeren met een paar dagen weer normaal. Alles wat je aandacht geeft groeit!
Geplaatst: 23 april 201411 j Capsicum krult vaak omhoog bij te veel en naar beneden bij een tekort aan voeding. Ook te nat houden van de planten geeft dit soort beelden en pepers en paprika's mag je op zijn tijd best wat droog laten staan(niet verdorren). Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Geplaatst: 27 april 201411 j Auteur We zijn nu 4 dagen verder, ik heb niet zoveel gedaan behalve even geen water geven Het heeft aangeslagen (of het nu komt door meer voeding door het verspenen naar nieuwe grond en een grotere pot of minder water geven weet ik dan niet). De bladeren van de paprika's zijn weer mooi opengeslagen.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.