Jump to content

Featured Replies

Posted

Ik heb net aan de zijkant van ons huis een heleboel (bos)aardbeienplantjes gespot ( we wonen er nog maar 4 weken) Hoe kan ik zien of dit echt bosaardbeitjes zijn of misschien toch gewone aardbeien?

grote van de bladeren en de kleur van de bloemetjes en de vruchten

zie google afbeeldingen

• Author

Ze zien er hetzelfde uit, de net ontdekte aardbeienplantjes zijn iets kleiner, maar bloeien ook wit met geel hartje..dus vroeg me af of er een andere manier was om het te zien

Witte bloempjes in de aardbeien = echte aardbeien.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

• Author

Hoe bedoel je Stan?

Eeh ik ging er even vanuit dat je de Potentilla indica bedoelde de schijnaardbei . Maar jij bedoelde dus echt de bosaardbei en die zijn idd enkel wat kleiner. Wel erg lekker ook.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

De bosaardbeitjes hebben echt kleine bloempjes, 1 tot anderhalve cm, de meeste gewone aardbeien hebben bloemen van ongeveer 2 cm. Zo hou ik ze uit elkaar.

Anders moet je echt wachten tot er aardbeitjes komen, die zijn dus van de bosaardbei heel erg klein. (wel lekker)

Ik zal later op de dag even een foto plaatsen van bosaardbeitjes naast mijn Lambada aardbei.