Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Grappig, eerste 2 heb ik ook. En nee, ik ga niet de oogsten vergelijken.....

Ik laat die van mij tegen/door het hek heen klimmen.

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Geplaatst:
Moet volgend jaar wat breder bed maken, is nu 1.8 en moet ze dagelijks terug stampen.

Heb alleen Uchiki Kuri gehad, de andere zijn nieuw.

Jarrahdale & (Blue?) Hubbard zijn geweldig lekkere pompoenen, sowieso zijn de hubbardsoorten heerlijk..Ik heb ze een paar jaar gehad, samen met butternutsoorten maar wil nu eens andere. Ik heb ook Sweet Dumpling dit jaar+Delicata( beide voor het eerst), Uchi Kuri oranje en Hokkaido groen, Pink Jumbo Banana en Lady Godiva voor de zaden. Verder Jack o`Lantern voor het pompoensnijden en 2 patissonsoorten ook voor het snijden.

Ik had vorig jaar ook steeds problemen met het uitdijende pompoenveld, maar ik heb ze dit jaar aan de kant van het gras, daar mag het lekker woekeren.

Ook heb ik wel eens een pompoenbed (2 meter hoog) gemaakt waar 8 pompoenplanten op kunnen groeien. Ik had het gemaakt van geknotte wilgentak, na twee jaar stortte het geheel in. Het idee komt uit Afrika waar de pompoenen zo langs de weg groeien.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Gezien de grootte van de bladeren en de dikte van de stengels lijkt het me erg lastig om ze daar te houden.

Good things come in small packages

Geplaatst:
doe jij trouwens ook netten over al je aardbeien??

Nee, ze staan in een soort grote vogelkooi van 11 meter op 25 meter en 2.1 meter hoog met een deur als ingang, lekker makkelijk, ook de kolen en alles wat de duiven lusten staat daarin.

Geplaatst:
Gezien de grootte van de bladeren en de dikte van de stengels lijkt het me erg lastig om ze daar te houden.

Daarom stamp ik ze tegen hun schenen, dat doet verrekte pijn

Geplaatst:

Vandaag harde labeur gedaan.

De Maxim aardbeien opgeruimd, kreeg hulp van een tuinder-buur, niet de killer

Die vond het zonde dat er nog vrachten aanhingen, die heeft er zoveel gegeten dat ie een half uur later naar huis moest om te k....n (rijmt op hakken), die had wat buikpijn eraan over gehouden.

Niet meer terug gezien, hoop niet dat die dood op zijne pot zit

Alle stro opgeruimd, ook vantussen de Elvira's.

De worteldoek opgerold en de pe leiding en druppelaars netjes voorlopig weggeborgen.

Dan een stukje omgespit om morgen er spruiten uit te planten.

Na een fikse bui stuk nummer 2 omgespit om er morgen winterprei uit te planten.

Na weer zo een klote bui stuk nummer 3 omgespit om er morgen de winterwortels te zaaien.

Dan bleef het maar regenen en dan maar in de grote serre de tomaten een kapbeurt gegeven, van elke plant vanonder 2 bladeren weggesnoeid, ziet er beter uit, je ziet de tomaten beter hangen, kunnen ze rijpen in het zonnetje als dit weer gaat schijnen.

Geplaatst:

ben nu ook een stuk aan het omspitten

eerst een mooie zachte laag dan een keiharde laag heb nu last van mn voet en ik heb nog maar 1/4 deel gedaan.

er gaan boontjes op komen.

ik heb nog 1000 zaden die nu in de grond moeten.

Geplaatst:

Ja het was de moeite, maar tussen de buien door en bij windstilte gezaaid.................of ligt het wortelzaad nu bij de buur of op het fietspad

Ik was wel alleen op de tuin leek wel dat bekende boek over Remi

Geplaatst:

Je bent aardig bezig geweest ondanks de regen. Nog wat gehoord van de buurman die de aardbeien op heeft gegeten?

Good things come in small packages

• Nieuwe aanmaken...