Geplaatst: 5 mei 201411 j Ik heb een 25liter jerrycan op de kop kunnen tikken in een carwash. Daar zat natuurlijk wel een chemisch product in (wax, shampoo of iets dergelijks) in geconcentreerde vorm (irritatie symbool stond op de verpakking). De jerrycan is ondertussen meermaals gespoeld. Het schuimt totaal niet meer, maar het ruikt nog steeds naar het product. Als er een tijdje water in staat, dan krijgt dat ook de geur van wat er nog resteert qua minuscule restanten. Zou ik toch passen voor dit reservoir en iets anders zoeken? Of waag ik het erop? Ik wil niet dat mijn tomaten beginnen schuimen binnenkort Nieuw stukje grond, tijd om te bloggen! http://jansmoestuin.wordpress.com
Geplaatst: 5 mei 201411 j tsja, als je het nog ruikt zit er nog steeds product in, niet bedoeld voor in je plantjesals je weet wat er in zat, kun je ook wel achterhalen hoe het afbreekt en hoe lang dat duurt of hoe je het weg kunt spoelen(ikzelf zou de jerrycan niet voor de plantjes gebruiken, voor weinig heb je een regenton 2e hands van 200l)
Geplaatst: 6 mei 201411 j Zet m vol water lekker in de zon. Ververs het na een week of wat nog een keer. Als het luchtje nog steeds in het vat hangt, dan niet gebruiken. Er zijn chemische stoffen die zich nu eenmaal binden met het materiaal van het vat en zich dus niet of nauwelijks laten verdrijven. Het kan ook gewoon een olieachtige substantie zijn die het geurtje geeft, een soort toevoeging zeg maar om het produkt "lekker" te laten ruiken.
Geplaatst: 6 mei 201411 j Auteur Ik ben maar een "propere" jerry can gaan halen. Geen zin om te zoeken voor een 2de handse regenton (druk genoeg). Ik ga de 1ste dan nog maar wat laten openstaan. Misschien dat het na een tijdje nog vervliegt, kan ik hem desnoods nog extra ergens inzetten Nieuw stukje grond, tijd om te bloggen! http://jansmoestuin.wordpress.com
Geplaatst: 9 mei 201411 j zou je hem niet met iets schoon maken? groene zeep of soda en deze oplossing er even in laten staan. succes
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.