MartinH Posted May 7, 2014 Share Posted May 7, 2014 Vanmiddag bekeek ik m'n aardappels eens, zag ik zowaar al een Coloradokever zitten. Verder geen kevers of eitjes kunnen vinden. Is dit niet erg vroeg voor die beesten??? Quote mijn moestuin http://www.martinsmoestuin.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
geertlaurent Posted May 7, 2014 Share Posted May 7, 2014 Tsja. Wat wil je met zo'n winter... De koolwitjes vlogen hier al rond toen het nog echt winter was (volgens de kalender dan he niet volgens de temperatuur) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Liekie Posted June 18, 2015 Share Posted June 18, 2015 Vandaag heb ik hier de eerste larven op de planten gevonden. Wat doen jullie er tegen? Afplukken en platstampen was hier het geval... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hofke37 Posted June 18, 2015 Share Posted June 18, 2015 ik was ook erg geschokt toen ik daarnet mijn aardappelplanten aanschouwde, bleken er wel zes coloradokevers op het blad te zitten. Terwijl er enkele dagen nog geen spoor van een coloradokever te bespeuren viel. Ik heb deze van het blad afgehaald, geplet tussen de vingers en vervolgens platgestampt Vervolgens heb ik brandnetelgier, die ik al enige tijd geleden had aangemaakt, over de bladeren gesproeid. Ik weet niet of dit helpt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts