Geplaatst: 19 april 201114 j Even wat vraagjes over wortels! Heb nog een zakje liggen, maar niet zo heel veel ruimte.. Maakt het uit als het in de schaduw staat?Hebben de wortels snel kans op ziektes? (Wil het denk alleen zaaien als ik er bijna geen werk aan heb , had eigenlijk al besloten het niet te zaaien ) > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 19 april 201114 j Hoi Dennis, Ik zaai worteltjes in de volle grond maar ook in emmers. Luchtig mengsel van potgrond en zand met eventueel wat patentkali. Ze staan in de kas en onder een afdakje. zo kan ik bepalen hoeveel water in komt. Werkt goed. Mooie lange wortels die ik kan afdekken tegen de wortel vlieg indien nodig met gaas.
Geplaatst: 20 april 201114 j Ik zaai wortels in dikke klei met stenen waar regelmatig een hondenpup doorheen dendert! Heb er al weken geen werk aan, maar mijn wortels zijn net toe aan hun eerste echte blaadjes. Je kunt beter wachten op een antwoord van Jorg, die heeft echt mooie wortels al! (Tenminste de wortels die hij op de foto zet ) VeuvecoudercDe weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/
Geplaatst: 20 april 201114 j Sorry ik vergeet de praktische info, ik heb vier rijtjes van laten we zeggen 25 wortelen op 1 x 1 meter. VeuvecoudercDe weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/
Geplaatst: 20 april 201114 j Je kan ze in een emmer zetten, wat pootuitjes eromheen voor de vliegjes/aaltjes? Het 1 werkt voor t ander.Ik heb ze in een grote pot gezaaid met pootuitjes eromheen. Die laatsten lopen al mooi uit en de worteltjes komen nu ook boven. Mooi gezicht om die combi zo op te zien komen. Daar word je toch blij van Good things come in small packages
Geplaatst: 26 april 201114 j Mijn paarse worteltjes in de emmer dan heb je een beetje idee hoe t werkt. Heb je al wortelen gezaait?
Geplaatst: 2 mei 201114 j Jeej Nicolette, wat een emmer met wortelgroen Moet jij niet s wat gaan verspenen? Lijkt of t te dicht op elkaar staat Good things come in small packages
Geplaatst: 2 mei 201114 j Auteur Ik bewaar de wortels maar tot volgend jaar! > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 3 mei 201114 j Hallo Helly, Wortels kan je niet verspenen. Maar ik laat ze nog een klein beetje groeien en dan ga ik ze uitdunnen. Die hele kleine worteltjes zijn een ware delicatesse. De rest groeit dan op om groot en sterk te worden.
Geplaatst: 3 mei 201114 j ik heb je tip gevolgd Nicolette, en 3 emmers wortels gezaaid gaat leuk ik denk dat ik dat vaker ga doen. Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 3 mei 201114 j Ja dat hoop ik ook, het is net wat je zegt mijn moestuin is niet bij huis, dus zijn paar wortelpotten handig bij huis als ik trek krijganders gaat er weer een snicker of mars in Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 3 mei 201114 j Inderdaad een geweldige tip! De wortels willen hier de grond maar niet uitkomen. Die emmers lijkt me leuk om eens te proberen en het wortelseizoen een beetje te rekken zo! blog/freggel/
Geplaatst: 3 mei 201114 j Oké leuk ga ik ook is proberen ik heb nog zaad genoeg!!!! Succes gaat van mislukking naar mislukking, zonder verlies van enthousiasme
Geplaatst: 4 mei 201114 j Hallo Helly, Wortels kan je niet verspenen. Maar ik laat ze nog een klein beetje groeien en dan ga ik ze uitdunnen. Die hele kleine worteltjes zijn een ware delicatesse. De rest groeit dan op om groot en sterk te worden. Eeh.... ja, ik bedoelde dus eigenlijk uitdunnen Good things come in small packages
Geplaatst: 18 mei 201114 j Nou Nicolette, je tip is erg welkom geweest lees ik. Ook hier zijn drie emmers gevuld met wortelzaad! VeuvecoudercDe weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/
Geplaatst: 19 mei 201114 j Lijkt me wel zo handig als er ineens teveel regen uit de hemel valt. Ander gaan ze rotten van onderaf. Good things come in small packages
Geplaatst: 19 mei 201114 j En moet je emmer dan gaatjes onderin hebben, of hoeft dat niet?De grootste emmer heeft geen bodem meer, de overige twee hebben gaten aan de onderkant ja. VeuvecoudercDe weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.