Tabita Posted May 11, 2014 Share Posted May 11, 2014 Hellow iedereen, vandaag zag ik dat mijn aardbeitjes bruine plekken vertonen, de plant zelf heeft ook enkele bladeren die een bruine rand hebben... Is deze plant ziek? Hoe kan ik dit voorkomen?Is dit 'besmettelijk' voor mijn andere planten? Ik heb van deze plant reeds 4 aardbeien kunnen oogsten voordat hij deze plekken vertoonde .... Hopelijk heeft iemand goede raad, het is mijne eerste jaar dat ik aardbeiplanten heb staan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted May 12, 2014 Share Posted May 12, 2014 schimmeltje denk ikslechte vruchten en blad voorzichtig wegplukkenalleen water geven van onderaf, planten zelf droog houdensporen zitten altijd/overal dus planten kunnen aangetast worden als de schimmel kan kiemen(te warm, te nat, slappe plant, verwondingen) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tabita Posted May 13, 2014 Author Share Posted May 13, 2014 ok merci voor de infoomdat ik nogal voorzichtig ben heb ik heel de plant verwijderd en de pot met de overige plantjes even in de veranda gezet tot het weer beter is en het niet meer zo giet...Hopelijk zijn de andere plantjes niet ziek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts