Jump to content

Hennepstro als mulchlaag

Leva

Recommended Posts

Hallo medetuiniers, ik heb vorig jaar een flinke baal hennepstro gekocht bij Aveve. Het wordt gebruikt in de paardenstal en het stro is afkomstig uit Frankrijk. Het vorige jaar heb ik het gebruikt bij de aardbeien en het was na een seizoen helemaal verteerd. Het zou een PH hebben van 7, dus redelijk neutraal en afkomstig zijn uit ecologische teelt. Ik wil het gebruik nu verder uitbreiden: tomaten, komkommers en bij droogte de andere groentes eveneens. Ik gooi het nu in laagjes ook in de compostton als laagje 'bruin'. Denken jullie dat dit zo kan allemaal? Hoe is jullie ervaring hiermee? Ik had een keer, toen het erg droog was, wat gazonmaaisel gebruikt als mulchlaag. Oef...dat heb ik geweten...wat een onkruid had ik erna.

wij gebruiken sinds een maand gemeentegrasmaaisel onder een stukje heg als mulch. Hoewel er ongetwijfels ziljoen onkruidzaadjes in zitten groeit er helemaal geen onkruid doorheen. Als je dik genoeg legt (en op tijd aanvult) zou je dat probleem niet moeten hebben. Los daarvan lijkt me dat mulchen met welk organisch materiaal dan ook wel prima is!

schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl

#groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop