jasmin Geplaatst: 19 april 2011 Share Geplaatst: 19 april 2011 Het was wel even goed zoeken tussen appelstroop- en stroopwafelstrooprecepten, maar volgens mij bedoel ik zoiets: Golden Syrup (lichte suikerstroop) zelf maken Anders, Hapje, 4 personen, Wereldkeuken Ingrediënten * VOOR 1 LITER * 1 kg witte kandijsuiker * 450 ml water (paardenbloemenkookvocht... ) * 3 el citroensap Bereiden Breng in een pan de kandij met het water aan de kook. Voeg zodra de massa kookt het citroensap toe en laat de stroop op een zacht pitje ca. 10 minuten zachtjes doorkoken. De suikerstroop zou nu ingekookt moeten zijn tot 1 liter. Haal de suikerstroop van het vuur en laat hem afkoelen. Giet over in een schone pot met deksel.Bron: http://www.ah.nl/kookschrift/recept?id=367811" onclick="window.open(this.href);return false; En dat water is natuurlijk het paardenbloemenkookvocht... dat geeft ook een prachtige kleur... Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 19 april 2011 Share Geplaatst: 19 april 2011 Ik heb lang gekookt, maar dik werd het niet... Die stroop lijkt me ook wat! Dat moet wel LANG koken! Ga jij dat maken Jasmin? Ben benieuwd! Quote Veldvee-facebook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jasmin Geplaatst: 19 april 2011 Auteur Share Geplaatst: 19 april 2011 Volgens mij moet het langer met stroop. Ben een tijdje geleden bezig geweest met caramel maken... was ik toch wel een tijdje zoet in de keuken... maar herinner me de tijden niet meer. Stroop moet je zien en proberen... tijden zijn niet exact te geven... Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 21 april 2011 Share Geplaatst: 21 april 2011 De stroop bevalt hier beter dan de jam ( paardebloem-jam-t1362-20.html? ), smaakt nog meer naar honing en heeft ook die dikte (nog net schenkbaar). Vandaag ga ik de rest van het paardebloem/fruit vocht daarvoor gebruiken! Quote Veldvee-facebook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
hansm Geplaatst: 21 april 2011 Share Geplaatst: 21 april 2011 ja gelijk vraagje ik sta dat spul te koken maar onze winkel heeft weer geen kandij suiker, nu ga ik nog naar een andere winkel maar als die ook geen witte kandijsuiker verkoopt, wat kan ik dan doen daarvoor in de plaats. Quote Players only love you when they're playing. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 21 april 2011 Share Geplaatst: 21 april 2011 Gewoon witte kristal suiker doen.De goedkoopste zak die je kan vinden Zoals Jasmin (dacht ik? ) hier al ergens aangaf: de kandij suiker geeft aan het standaard recept de vollere smaak. Maar dat is dus hier echt niet bij nodig. Quote Veldvee-facebook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 21 april 2011 Share Geplaatst: 21 april 2011 Ik vind hem echt lekkerder, maar heb er ook wat minder fruit in gedaan deze keer. 1 sinaasappel (met schil) en 1,5 citroen (ook met schil)... Quote Veldvee-facebook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
hansm Geplaatst: 21 april 2011 Share Geplaatst: 21 april 2011 Oke nou ik heb warm geproefd , lekker maarja warm zegt nog niet zoveel,mijn fruitnetjes moesten leeg dus 3 sinasappel en 1 citroen en van laatste ook schil meegedaan, 5 potjes jam en 3 stroopplus van elk een schaaltje om te proeven. Is er nog een eetbare bloem waar we zelfde mee kunnen doen, oostindischekers, roos, dahlia, viooltje en weet ik wat smaakt eigenlijk nergens na dus dat heeft geen zin.Waarschijnlijk een munt waar we veel van hebben zou kunnen, de groene appelmunt ofzo, lijkt dat jouw wat of zou dat helemaal niet gezond zijn zomaar met een munt een stroop maken ? ik hoor me deksels van de potjes een klik geven als ze tijdje staan betekend dat wat ? Quote Players only love you when they're playing. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 22 april 2011 Share Geplaatst: 22 april 2011 We hebben de stroop aan mijn schoonouders laten proeven, zonder te vermelden wat het was. Ze dachten echt dat het om honing ging, en dat we dat al van onze (nog niet eens aangeschafte ) bijen hadden 'geoogst' Quote Veldvee-facebook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
hansm Geplaatst: 22 april 2011 Share Geplaatst: 22 april 2011 Vonden ze het wel lekker ?Ik wel beide paardebloem zowel jam als stroop vindt ik de moeite waard, was goed idee van Leslie om over de jam te beginnen en Jasmin de stroop dank U Dames Quote Players only love you when they're playing. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 22 april 2011 Share Geplaatst: 22 april 2011 Ja, ze vonden het heerlijk! Ben er ook echt superblij mee. Wie denkt er nu dat je van die vervloekte paardebloem zoiets lekkers kan maken? Je kunt de bloemen ook bakken in beslag zag ik ergens. Dat moet ik ook nog proberen. Quote Veldvee-facebook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bonnie f Geplaatst: 23 april 2011 Share Geplaatst: 23 april 2011 Ik wil het ook maken, weet nog niet wat, stroop of jam.Nu nog op zoek naar paardenbloemen waar niet heel honds soest overheen heeft staan pissen.....Of vergast. Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?” Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
hansm Geplaatst: 23 april 2011 Share Geplaatst: 23 april 2011 met 1 x sap maken kun je ook beide maken dat heb ik de laatste x gedaan, persoonlijk vindt ik de jam het lekkerst maar visite de stroopmoeilijk kiezen dus Quote Players only love you when they're playing. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 23 april 2011 Share Geplaatst: 23 april 2011 Ik heb alleen de stroop, maar doe die ook op brood als jam (als honing eigenlijk). Jummmmmmmm Quote Veldvee-facebook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bonnie f Geplaatst: 23 april 2011 Share Geplaatst: 23 april 2011 Ik heb schone paardenbloemen gevonden dus dinsdag ga ik aan de slag.Leuk!Hans, dank voor je tip, je gaat door voor de tip van de week... Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?” Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
veuvecouderc Geplaatst: 24 april 2011 Share Geplaatst: 24 april 2011 Hier is het inmiddels te laat om nog paardebloemen te plukken (gelukkig had ik al een litertje sap gemaakt ) Quote VeuvecoudercDe weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 6 april 2012 Share Geplaatst: 6 april 2012 Zo, weer even heel wat potjes stroop gemaakt. Lekker! Ze staan nu af te koelen. Quote Veldvee-facebook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
thea Geplaatst: 6 april 2012 Share Geplaatst: 6 april 2012 Goed kijken dat er geen kleine slakjes in zitten (niet goed).lever problemen.En rietsuiker is ook een lekker smaak. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jasmin Geplaatst: 6 april 2012 Auteur Share Geplaatst: 6 april 2012 Hier heb ik welgeteld nog maar 1 bloeiende paardenbloem gezien... Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 6 april 2012 Share Geplaatst: 6 april 2012 Er stonden er ook nog niet heel veel in bloei. Maar toch wel genoeg om er 400 te plukken. Quote Veldvee-facebook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
appelvrouw Geplaatst: 7 april 2012 Share Geplaatst: 7 april 2012 Bij mij staat het sap nog uit te lekken. Ik heb in eerste instantie een Frans recept gevolgd van paardenbloemengelei (cramaillote) Dat maak je met 365 paaardenbloemen en vanille-extract. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
geedee Geplaatst: 7 april 2012 Share Geplaatst: 7 april 2012 ik hoor me deksels van de potjes een klik geven als ze tijdje staan betekend dat wat ? Tijdens het afkoelen?? Dan trekken ze vacuüm en dus de deksel naar binnen omdat de lucht krimpt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 7 april 2012 Share Geplaatst: 7 april 2012 Alle dekseltjes zijn mooi ingeklikt. Ik moet wel nodig wat nieuwe deksels hebben zeg. Maar heb zoveel verschillende maten potjes! Quote Veldvee-facebook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Dennis29 Geplaatst: 7 april 2012 Share Geplaatst: 7 april 2012 Ik ga ook maar weer op paardeblommen jacht, de stroop was vorig jaar goed bevallen Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 7 april 2012 Share Geplaatst: 7 april 2012 Ik vind het zo leuk dat je, totdat de boel lekker is ingekookt, totaal niet verwacht dat zoiets ooit lekker gaat worden Quote Veldvee-facebook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.