Tabita Posted May 20, 2014 Share Posted May 20, 2014 Daarnet even wat weggegraven rond mijn wortelen die ik in maart zaaide. Deze zien wit ipv oranje vorig jaar waarschijnlijk is mijn moestuinmest niet zo universeel als gedacht... Komt dit nog goed? Of trek ik ze uit en zaai ik er nieuwe? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tabita Posted May 20, 2014 Author Share Posted May 20, 2014 Hier foto's van de messtof, de mini aubergines die in dezelfde moestuinbak staat zijn bladeren kleuren geel en worden hard Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted May 20, 2014 Share Posted May 20, 2014 Waarom denk je dat dat aan de meststof moet liggen ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tabita Posted May 20, 2014 Author Share Posted May 20, 2014 Geen idee eigenlijk, ben een beginnend moestuinier, was maar een wilde gok Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted May 20, 2014 Share Posted May 20, 2014 Heeft niets met je mest te maken hoogstwaarschijnlijk.Heb je niet een soortje wortelen gezaaid wat ook ándere kleuren wortelen geeft ? Je hebt van die pretzaadzakjes waar alle kleuren worteltjes uit komen; witte, gele, oranje, rode, paarse ? Foto ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tabita Posted May 20, 2014 Author Share Posted May 20, 2014 Zijn dezelfde zaadjes als vorig jaar, en toen waren ze perfect oranje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted May 21, 2014 Share Posted May 21, 2014 zijn ze nog heel klein/dun? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted May 21, 2014 Share Posted May 21, 2014 Héél mini mini nog ? Dan zijn ze, helemaal in het begin, nog even wit ja. ( niet aan gedacht ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tabita Posted May 21, 2014 Author Share Posted May 21, 2014 ze zijn nog niet echt groot nee weer iets bijgeleerd dan de meststof mag ik dan zonder problemen blijven geven? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Holland Posted May 21, 2014 Share Posted May 21, 2014 Volgens mij kan je wortels beter niet teveel mesten. Staat mij iets van bij dat ik ergens heb gelezen dat ze dan te snel in bloei schieten. Op de meeste zakjes wortelzaad staat ook dat ze 't liefst gezaaid worden in in het najaar bemeste grond, dan denk ik dat dat bedoeld is omdat de grond dan niet meer zo "scherp" bemest is. Maar misschien kan iemand dit bevestigen of ontkrachten? Quote Vriendelijke groeten, Holland Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tabita Posted May 21, 2014 Author Share Posted May 21, 2014 ok merci! maar dan weet ik wel dat het geen kwaad sta dat ik in het stuk van de miniaubergine wel mag bemesten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts