Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

meeldauw op pepermunt


dennislp

Aanbevolen berichten

Heeft iemand een milieuvriendelijk huis/tuin/keukenmiddel tegen meeldauw?

 

A: Een middel met het 'onkruid' Paardenstaart (het hoofdbestanddeel van het anti-schimmelmiddel Pilzvorzorge) Het kan gemakkelijk zelf worden bereidt. Zie recept voor doe het zelvers, wat verderop.. Ik heb het niet zelf getest, maar weet van andere biologische telers dat zij op deze manier werken. Landbouwkalk op het blad spuiten werkt tegen meeldauw en zwavel mag ook worden gebruikt in de biologische teelt. (Frits)

 

A: Bespuit met een oplossing van 2 theelepels sodiumbicarbonaat (bakpoeder, maagzout) per kwart liter water.(Sarah)

 

A: In URG las ik over iemand die meeldauw met succes te lijf ging door te sproeien met een theelepel bakpoeder op een liter water, met een drupje keukenolie als hechtmiddel op de bladeren. Sterroetdauw op rozen werd onder de duim gehouden met melk, 1 op 9 verdund met water. Melkzuur en zouten klinken helemaal niet gek als schimmelbestrijders.

 

 

 

http://home.tiscali.nl/origanum/nl-tuinen/FAQ/faq_11.htm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pff, denk je t een opgelost te hebben; komt het volgende probleem..

 

Maar nu het probleem bij de bananen munt

 

Bevat hele lichte zwarte vlekjes.. Viel me ook op dat er hele kleine beestjes opzitten. Die hele kleine beestjes zijn denk ik luizen en ga ik behandelen, maar wat zijn die zwarte vlekjes??

Link naar reactie
Delen op andere sites

*zucht* kom ik er nu pas achter dat ik een middeltje heb dat alleen voor siergewassen is, gelukkig is het doosje nog dicht.

Merk ook dat veel doe het zelf dingetjes tegen vallen op google..

 

Denk dat ik maar is Silinal van ecostyle ga proberen.. Zou helemaal biologisch zijn, en veilig voor natuur, mens en insecten

h,

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Hmm.. kan iemand nog de foto bekijken en zeggen of het echte of valse meeldauw is? Ik begin te twijfelen, heb iets voor echte meeldauw... maar denk toch dat dit valse meeldauw is , t is niet poeder achtig. Op plantjes waar wel echte meeldauw zit is het echt poederig, op deze niet. Of kan dit dan een vroeg stadium zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...