dennislp Posted April 22, 2011 Posted April 22, 2011 Halloooo Volgens mij heb ik meeldauw op een van mijn normale munt planten, het viel me ook op dat er zo hier en daar ''schuim''' zit wat uit de plant komt, bij de bladeren. Kan vanmiddag een foto maken. Wat kan ik doen? Besmette takjes afknippen? of besproeien met iets? Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
dennislp Posted April 22, 2011 Author Posted April 22, 2011 Niemand die het weet wat te doen tegen meeldauw @ pepermunt? Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
Leonie Posted April 22, 2011 Posted April 22, 2011 Meeldauw wegknippen en op het beste hopen. Schuim is waarschijnlijk van het schuimbeestjehttp://www.tuinadvies.nl/dieren_schuimbeestje.htm Als het er niet te veel zijn hoef je je geen zorgen te maken. Als je wilt kun je ze verwijderen. Quote
dennislp Posted April 24, 2011 Author Posted April 24, 2011 Of is het toch wat anders dan meeldauw?? Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
Koert Posted April 24, 2011 Posted April 24, 2011 Lijkt er wel op. Quote Even a broken clock is right twice a day
jasmin Posted April 24, 2011 Posted April 24, 2011 Heeft iemand een milieuvriendelijk huis/tuin/keukenmiddel tegen meeldauw? A: Een middel met het 'onkruid' Paardenstaart (het hoofdbestanddeel van het anti-schimmelmiddel Pilzvorzorge) Het kan gemakkelijk zelf worden bereidt. Zie recept voor doe het zelvers, wat verderop.. Ik heb het niet zelf getest, maar weet van andere biologische telers dat zij op deze manier werken. Landbouwkalk op het blad spuiten werkt tegen meeldauw en zwavel mag ook worden gebruikt in de biologische teelt. (Frits) A: Bespuit met een oplossing van 2 theelepels sodiumbicarbonaat (bakpoeder, maagzout) per kwart liter water.(Sarah) A: In URG las ik over iemand die meeldauw met succes te lijf ging door te sproeien met een theelepel bakpoeder op een liter water, met een drupje keukenolie als hechtmiddel op de bladeren. Sterroetdauw op rozen werd onder de duim gehouden met melk, 1 op 9 verdund met water. Melkzuur en zouten klinken helemaal niet gek als schimmelbestrijders. http://home.tiscali.nl/origanum/nl-tuinen/FAQ/faq_11.htm Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
dennislp Posted April 25, 2011 Author Posted April 25, 2011 hmm.. dat word dan maar even wat maken om het te verwijderen.. (en anders maar wat kopen)Alle besmette bladeren er af halen is zeker niet genoeg? Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
dennislp Posted April 28, 2011 Author Posted April 28, 2011 heb maar een bestreidingsmiddeltje gekocht.. beetje duur maar als ik die hoeveelheid ziet: genoeg voor een paar jaar Morgen maar 's voor t eerst behandelen! Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
dennislp Posted April 29, 2011 Author Posted April 29, 2011 Pff, denk je t een opgelost te hebben; komt het volgende probleem.. Maar nu het probleem bij de bananen munt Bevat hele lichte zwarte vlekjes.. Viel me ook op dat er hele kleine beestjes opzitten. Die hele kleine beestjes zijn denk ik luizen en ga ik behandelen, maar wat zijn die zwarte vlekjes?? Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
bonnie f Posted April 29, 2011 Posted April 29, 2011 Ik zit je vaak te plagen maar nu ff serieus. Heb je de plantjes buiten staan? Ik denk niet dat munt binnen of in een kasje gelukkig wordt..... Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
dennislp Posted April 29, 2011 Author Posted April 29, 2011 Staat buiten Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
dennislp Posted April 29, 2011 Author Posted April 29, 2011 *zucht* kom ik er nu pas achter dat ik een middeltje heb dat alleen voor siergewassen is, gelukkig is het doosje nog dicht.Merk ook dat veel doe het zelf dingetjes tegen vallen op google.. Denk dat ik maar is Silinal van ecostyle ga proberen.. Zou helemaal biologisch zijn, en veilig voor natuur, mens en insecten Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
dennislp Posted May 20, 2011 Author Posted May 20, 2011 hmm...meeldauw , welke situatie's waren aantrekkelijk daarvoor? Een stel potjes die gewoon op het gras stonden, zitten er in ene vol mee t zijn gelukkig stekjes, dus deze gaan de vuilnisbak in. Kan het met de vochtigheid te maken hebben ofzo? Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
dennislp Posted June 2, 2011 Author Posted June 2, 2011 Hmm.. kan iemand nog de foto bekijken en zeggen of het echte of valse meeldauw is? Ik begin te twijfelen, heb iets voor echte meeldauw... maar denk toch dat dit valse meeldauw is , t is niet poeder achtig. Op plantjes waar wel echte meeldauw zit is het echt poederig, op deze niet. Of kan dit dan een vroeg stadium zijn Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
Recommended Posts