dennislp Geplaatst: 23 april 2011 Share Geplaatst: 23 april 2011 Zag het liggen in het tuincentrum, Bakjes voor plantjes, voor in de vijver. Leek me handig voor waterkers , kan ik misschien ook daarvan wat in de vijver laten groeien. (Het is uiteindelijk een moeras plantje) Maaaar! Deze bakjes zijn denk ook bruikbaar voor kiemgroentes?? Ik heb ze van 11 x 11cm , zet die in een zaaibakje, zo nu en dan wat water er langs en klaar Veel goedkoper denk dan die kant en klare dingetjes, en handiger als je meer gebruikt denk ik ! Toevallig iemand die dit al bedacht had en dit ook gebruikt voor kiemgroentes? Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Helly Geplaatst: 27 april 2011 Share Geplaatst: 27 april 2011 Dennis, hoe kom je toch elke keer weer op die ideeën. Nu weet ik absoluut niet of dat gaat werken, want het lijkt mij dat die mandjes gaan zinken. Dan kan je je kiemgroentes knippen op bodemhoogte Edit: was nou de bedoeling om ze in de vijver te laten drijven of gewoon ergens neer te zetten? Quote Good things come in small packages Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dennislp Geplaatst: 27 april 2011 Auteur Share Geplaatst: 27 april 2011 ergens neer te zetten Voor m'n waterkers zet ik het MISSCHIEN wel in de vijver, maarja dat is geen kiemgroente. Heb nu een zo'n bakje gevuld met taugé zaadjes, gezet in een leeg bakje van de chinees, zo nu en dan even spoelen en klaar! Zal een foto maken zodra de taugé klaar is, zaadjes zijn zojuist ontkiemd. (gister avond gezaaid) Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jasmin Geplaatst: 27 april 2011 Share Geplaatst: 27 april 2011 Dennis, Jij wilt toch rechte taugé, nietwaar? Dat spoelen is risicovol (echter wel noodzakelijk) voor een kaarsrechte groei. Misschien een idee om ze met een plantenspuit elke keer af te spuiten... water loopt makkelijk weg in die mandjes... en dan met de nevelstand, natuurlijk... Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dennislp Geplaatst: 27 april 2011 Auteur Share Geplaatst: 27 april 2011 Ik denk gewoon het bakje wat er onder zit, laten onder lopen, stroomt het water ook door het bakje met de zaadjes, maar er niet boven op! Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.