Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Kweken van kiemgroentes in water

dennislp

Aanbevolen berichten

Zag het liggen in het tuincentrum,

P10639131271320285.jpg

Bakjes voor plantjes, voor in de vijver. Leek me handig voor waterkers , kan ik misschien ook daarvan wat in de vijver laten groeien. (Het is uiteindelijk een moeras plantje)

Maaaar! Deze bakjes zijn denk ook bruikbaar voor kiemgroentes??

Ik heb ze van 11 x 11cm , zet die in een zaaibakje, zo nu en dan wat water er langs en klaar

Veel goedkoper denk dan die kant en klare dingetjes, en handiger als je meer gebruikt denk ik !

Toevallig iemand die dit al bedacht had en dit ook gebruikt voor kiemgroentes?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dennis, hoe kom je toch elke keer weer op die ideeën. Nu weet ik absoluut niet of dat gaat werken, want het lijkt mij dat die mandjes gaan zinken. Dan kan je je kiemgroentes knippen op bodemhoogte

Edit: was nou de bedoeling om ze in de vijver te laten drijven of gewoon ergens neer te zetten?

Good things come in small packages

Link naar reactie
Delen op andere sites

ergens neer te zetten

Voor m'n waterkers zet ik het MISSCHIEN wel in de vijver, maarja dat is geen kiemgroente.

Heb nu een zo'n bakje gevuld met taugé zaadjes, gezet in een leeg bakje van de chinees, zo nu en dan even spoelen en klaar! Zal een foto maken zodra de taugé klaar is, zaadjes zijn zojuist ontkiemd. (gister avond gezaaid)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dennis,

Jij wilt toch rechte taugé, nietwaar? Dat spoelen is risicovol (echter wel noodzakelijk) voor een kaarsrechte groei. Misschien een idee om ze met een plantenspuit elke keer af te spuiten... water loopt makkelijk weg in die mandjes...

en dan met de nevelstand, natuurlijk...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...