kiekenboerinneke Posted June 4, 2014 Share Posted June 4, 2014 Ik heb boterbonen en amethystbonen staan...Die dingen lijken bij mij meer in de breedte te groeien dan in de hoogte, dus heb ik enkele zijtakken - en scheuten verwijderd zodat de bloemen die er waren beter blootgesteld worden aan licht/bijtjes e.d.Is bij bonen dieven en snoeien wel nodig? ( voor 't zelfde geld heb ik het bij mij grondig verk**t )Ze krijgen nochtans genoeg voedingsstoffen en water.Zelfs m'n erwten groeien sneller..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted June 4, 2014 Share Posted June 4, 2014 Bloemetjes hoeven niet speciaal te worden blootgesteld aan het licht ofzo en de insecten vinden ze heus wel, maak je daar maar geen zorgen..Veel zijscheuten is normaal, allemaal als ze te lang worden terug aan de staak draaien. Die staak mag propvol komen te hangen.Ik zelf heb een boon nog nooit gesnoeid / gedieft / ingeperkt. Je hebt wel lekker stevige staken nodig natuurlijk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kiekenboerinneke Posted June 4, 2014 Author Share Posted June 4, 2014 Haaa, ok... gedaan met bonen snoeien dus Ik hoop wel dat ze nog wat gaan groeien... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
spike Posted June 4, 2014 Share Posted June 4, 2014 boterboontjes groeien toch niet aan staken.De mijnen in ieder geval niet.en ik snoei ze ook niet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geertlaurent Posted June 4, 2014 Share Posted June 4, 2014 Boterboontjes (die ik staan heb) zijn struikbonen, lijkt me normaal dat ze 'bossig' groeien in de breedte. Ik zou ze niet meer bijknippen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts