Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wablieft???????

En de phyto op mijn patatten dan?

Van de Lady Christel heb ik wat kunnen oogsten maar van de andere niets.

Op tien mei, twee dagen na die zware hagelstorm lag alles tegen de grond van de plaag!

Het loof was zwaar beschadigd door de hagel en toen het warmer werd heeft de phyto toegeslagen, gelijk alles kapot.

Geen aardappelplaag zegt ge? Bij de spuitende boeren misschien niet maar hier wel hoor, en veel.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:
Wablieft???????

En de phyto op mijn patatten dan?

Van de Lady Christel heb ik wat kunnen oogsten maar van de andere niets.

Op tien mei, twee dagen na die zware hagelstorm lag alles tegen de grond van de plaag!

Het loof was zwaar beschadigd door de hagel en toen het warmer werd heeft de phyto toegeslagen, gelijk alles kapot.

Geen aardappelplaag zegt ge? Bij de spuitende boeren misschien niet maar hier wel hoor, en veel.

Rustig Willy Ik was aan het reageren op het antwoord dat druivelaar gaf op mijn tomaten vraag:

Ik heb vorig seizoen gesproeid met KB naturen bordeauxse pap (op de verpakking staat om de 10 tot 12 dagen, heb ik dan ook gedaan). Helemaal geen last gehad van plaag. De jaren ervoor had ik niets gesproeid en elke keer kregen de tomaten de plaag. Dus ik denk wel dat het loont om te sproeien.

en daar in die tekst staat "geen last gehad van de plaag", dus dan denk ik ah die behandeling is erg efficiënt geweest want iedereen die niet sproeide had wel last van de plaag.

Dat is ook de reden waarom ik mijn vraag stelde, want wat is het nut van te sproeien op tomaten als de plaag toch nog kan uitbreken... wil gewoon zeker zijn dat als je het in de juiste dosis doet dat het dan ook effectief uitblijft.

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Tja Appelvrouw, dat is weer een lastig dilemma. Ik zit natuurlijk niet te wachten op het verontreinigen van onze grond met koper.

Vorig jaar heb ik totaal geen schimmels gehad maar ga ervan uit dat dat kwam omdat het m'n eerste jaar met de kas was.

Er hangt dan nog niet zoveel in de lucht. Ben benieuwd hoe het dit jaar gaat...

Ik neem je advies zeker in overweging! Dank je voor het meedenken!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...