Geplaatst: 25 april 201114 j Wie o wie helpt me.Moet ik de lieveheersbeesjes verjagen, of zal het een andere oorzaak hebben? Onze pruim doet het jaar in, jaar uit, altijd PERFECT. Maar dit jaar? Alleen de linker helft heeft bloesem gehad, de rechter helft bijna niet Ik denk dat het door een van deze 2 redenen kan komen, want dit kwam de vorige jaren niet voor.- We hebben hem afgelopen najaar niet gesnoeid, te lang gewacht. (Normaal elk na jaar dat we alle uitlopers weg snoeien)- Er hebben veel lieveheersbeesjes ingezeten met larven.. Zouden die eitjes hebben gelegd in de knopjes? Ik vind die 2de mogelijke reden het meest logisch.. Weten jullie misschien een reden? > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 25 april 201114 j Wie o wie helpt me. - We hebben hem afgelopen najaar niet gesnoeid, te lang gewacht. (Normaal elk na jaar dat we alle uitlopers weg snoeien) Dennis ik weet weinig van bomen maar de pruimen die bij ons huis in de tuin stonden/staan zijn zeker 20 jaar niet gesnoeid en die gaven vorig jaar nog volop pruimen. Of het dus aan het snoeien ligt is nog maar de vraag, denk ik. Voor de duidelijkheid onze pruimen zijn Quetschen. VeuvecoudercDe weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/
Geplaatst: 25 april 201114 j Je bedoelt gewoon een kwets? Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube
Geplaatst: 25 april 201114 j Auteur ik heb geen idee welke soort dit is (kan het eventueel met veel moeite na zoeken) Frank heb jij enig idee waarom? > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 25 april 201114 j Je bedoelt gewoon een kwets? Nee Frank, want onze pruim is een franse pruim en hier heten ze Quetschen VeuvecoudercDe weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.