Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Voor alle mensen die hout moeten kopen om buiten iets te maken en daarvoor liever geen behandeld hout gebruiken zou ik Lariks (Larix decidua), ook Lork genoemd en in het frans Mélèze, willen aanraden. Dat is de meest duurzame houtsoort en de Siberische of Russische zeker.

Russische lariks valt onder duurzaamheidsklasse II/III, wat neerkomt op onbehandeld buitengebruik.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Dat is waar maar ge geraakt niet zo gauw aan planken hé. Ze bestaan wel maar moeilijker te verkrijgen dan de palen bvb.

• 1 maand later ...
Geplaatst:

Hallo,

Een nieuwe moestuinier hier

Een vraagje: Iemand een idee waar je in (noord/midden)West-Vlaanderen kan planken in lariks of kastanjehout halen?

De houthandelaars hier in de buurt bekijken me alsof ik van een andere planeet kom als ik hierom vraag.

Geplaatst:

OK zal ik zeker doen,

hartelijk dank voor de tip

anders iemand nog suggesties voor zaken die wat dichter bij roeselare/torhout zijn?

• 1 maand later ...
Geplaatst:

Willy,

Hartelijk dank, .. en goede tip! Gaan we van het weekend eens op zoek,

en hopelijk komt mijn eerste kruide - groente bakje op zijn pootjes

Dat ik ook eens eindelijk van start kan gaan, we zijn al september, dus echt veel kan niet meer eh

BTW; waar vind je dit soort hout, Willy?

Ik heb wat rond gebeld naar houthandelaars, maar leverde niets op.

Liefs

Geplaatst:

Raar bedrijf is dat! Vind nergens een adres of telefoon nummer, enkel een gsm en email adres. Ook de administratieve zetel kan ik niet vinden.

Via het BTW nummer kom ik op een arbeider uit Staden terecht.

Raar, heel raar

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...