Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

ik heb 4 snackkomkommers. 2 planten doen het supergoed en daar heb ik zojuist de 1e komkommer van gegeten, lekker!

Deze 2 komkommerplanten heb ik wat later op deze plek gezet (hiervoor zaten ze in potten) Op de bladeren zitten gele vlekjes en de vruchtjes lijken ook niet meer te groeien. Weten jullie wat er met deze 2 planten aan de hand is, en zijn ze nog te redden?

Foto-UP3T8PPR.jpg

Foto-JKEOEZNX.jpg

Edit: ik zie trouwens dat de 'goede' planten ook gele vlekjes op de bladeren hebben.

Dit is een foto van de 'goede' planten, gemaakt op 24 juni. Van de linkerplant heb ik vandaag het eerste komkommertje gegeten.

Foto550-7FCWBQSL.jpg

Geplaatst:

Ik weet niet hoe lang de 2 planten uit de pot nu in de volle grond staan, want het duurt meestal enkele weken voordat ze goed aan de groei zijn is mijn ervaring. Het kan ook zijn dat de planten te lang in een te kleine pot hebben gestaan en dat later laten zien.

De gele vlekjes is trips schade waar je je niet ongerust over hoeft te maken.

Geplaatst:

Ik denk dat ze nu zo'n 2 weken op hun plek staan, Sluipwesp.

En inderdaad, de pot werd al aardig te klein want die wortels zaten helemaal gekruld in de pot.

Maar goed, ik wacht het gewoon af. Ik kijk wel wat ze gaan doen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...