Jump to content

Brandnetelgier

robijnske

Recommended Posts

Ik snap niet zo goed wat je vraag is?

Vraag je of Brandnetelgier goed is... of vraag je of de inhoud van het filmpje klopt?

In ieder geval... als je in de zoekfunctie rechtsboven het woord "brandnetelgier" intypt dan krijg je talloze topics over brandnetelgier te zien. Misschien helpt dat je verder?

En misschien wil je de topictitel in gewone letters zetten? Die hoofdletters zijn niet nodig om je vraag op te laten vallen.

Brandnetelgier wordt als aanvullende bemesting gebruikt en als middel om groenten & fruit planten te versterken.

Als je het (gezeefd) sproeit of er je groentebed mee begiet geeft het een kleine extra "boost" aan (vooral) stikstof en het zou ook wat helpen om aantastingen met sommige ziektes (bacteriën, schimmels) wat tegen te gaan. Daarvoor is het met name bij meer ecologisch werkende tuiniers populair. Ik beschrijf het wat voorzichtig. Verwacht er geen mirakels van. Maar als extra ondersteuning is het nuttig.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Ik pas dat hier al heel het seizoen toe (zonder zeven) mazr laat het telkens een maand trekken. Niet op bonen gieten! Hier een heel "veld" bonen eraan, haast niks kwam boven nadat ik er netelgier over gegoten had. Courgetten, pompoen en rabarber daar is dat wel goed voor. Bij uien ook opletten of die rotten gewoon door van die gier.

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Create New...