Nicole2165 Posted July 8, 2014 Share Posted July 8, 2014 Hoi wie kan mijn helpen meg mijn vraag ik ben een beginner met een moestuintje Maar vandaag regend het veel en hard al is dat heel schadelijk want me planten staat open en bloot buiten in volle grond alles is wel al groot en nog geen vrucht er aan alleen de bloem bij de komkommer en de sla is bijna klaar Maar het veel schade opleveren?? Wie heeft er tips Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted July 8, 2014 Share Posted July 8, 2014 nou, dat valt meestal wel mee hoor, alleen als je plantjes met de voeten in het water komen staan zou je wat greppeltjes kunnen graven (net zoals bij het kamperen vroeger ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicole2165 Posted July 8, 2014 Author Share Posted July 8, 2014 Dank u ja ik heb een soort van greppel alleen me aardbei plantje zit apart in een bak en zat veel water in die heb ik leeg gegoten en binnen gezet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted July 8, 2014 Share Posted July 8, 2014 Een bak/pot voor een plant of planten behoort altijd een afwateringsgat te hebben, eigenlijk vanzelf ( behalve voor waterplanten natuurlijk ) Veelal verkoopt met plantenbakken of potten ook wel zónder gaten, maar dan moet je ze dus zelf maken. Dus heeft jouw pot geen gaten, maak ze alsnog; scheelt een hoop gesleep met die dingen in een wat nattere zomer.Heeft de pot eenmaal een afwateringsgat, kan de pot met plant gewoon buiten blijven, niet meer uit de regen zetten dan. Regen deert planten niets. Helemaal niets. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geertlaurent Posted July 9, 2014 Share Posted July 9, 2014 Tenzij er ook tomaten staan Bit Soms kunnen stengels of bladeren knakken maar dat is hoofdzakelijk in de siertuin zo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicole2165 Posted July 11, 2014 Author Share Posted July 11, 2014 Ja staan tomaten tussen vanavond gaat het hagelen hoe doen ze het daar tegen?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts