Luuk77 Posted July 11, 2014 Share Posted July 11, 2014 Ik heb mijn peterselie binnen gezaaid en sinds mei buiten staan, maar er zit enorm weinig groei in (5-6 blaadjes). De basilicum die ik tegelijkertijd naar buiten heb gezet, groeit wel mooi door. Wat kan het probleem zijn? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
doenja Posted September 7, 2014 Share Posted September 7, 2014 Staat de peterselie in de zon verplaats m naar een schaduw plaats Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Luuk77 Posted September 7, 2014 Author Share Posted September 7, 2014 Kan die niet goed tegen zon? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted September 7, 2014 Share Posted September 7, 2014 nee, liefst halfschaduwen een beetje mest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Luuk77 Posted September 7, 2014 Author Share Posted September 7, 2014 Dat moet dan het probleem zijn. Thx! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beginnertje Posted September 21, 2014 Share Posted September 21, 2014 Na hoeveel dagen begin je het te zien? Want ik heb krulsla en peterselie samen gezaaid, en de sla gaat goed, en van de perterselie zie ik nog niets Peterselie is op 14 september gezaaid Quote blog/Beginnertje/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Luuk77 Posted September 21, 2014 Author Share Posted September 21, 2014 Dat lijkt mij een beetje laat in het seizoen. Ik denk niet dat deze überhaupt nog boven komt dit jaar in volle grond. Binnen zou het wel moeten kunnen. Mijn peterselie heb ik in de volle grond gezet ergens eind mei. Kan hem helaas nu niet meer verplaatsen, maar ga de peterselie volgend jaar op een andere plek uitzetten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Luuk77 Posted September 21, 2014 Author Share Posted September 21, 2014 Daarnaast is peterselie ook een hele langzame ontkiemen en raden ze ook aan om de zaden een nachtje voor te weken in lauw water voordat je deze zaait. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted September 22, 2014 Share Posted September 22, 2014 kiemtijd is 3-4 weken en al die tijd moet het voldoende licht vochtig blijven Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beginnertje Posted September 22, 2014 Share Posted September 22, 2014 Dat lijkt mij een beetje laat in het seizoen. Ik denk niet dat deze überhaupt nog boven komt dit jaar in volle grond. Binnen zou het wel moeten kunnen. Mijn peterselie heb ik in de volle grond gezet ergens eind mei. Kan hem helaas nu niet meer verplaatsen, maar ga de peterselie volgend jaar op een andere plek uitzetten. De peterselie staat bij ons binnen in de veranda, dit zou moeten lukken, zei iemand van Horta. Een nachtje voor kweken in lauw water; heb ik dus niet gedaan toch hoop ik stiekem op een beetje peterselie. Dank je RObO. Quote blog/Beginnertje/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts