Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Lidl pootaardappelen


Willie Wortel

Aanbevolen berichten

Ik had uit nieuwsgierigheid 2 biologische aardappeltjes van de Lidl gepoot.

Mijn verbazing was groot dat Phytophtora totaal uitbleef daar waar mijn Premieres al lang aangetast waren.

In deze planten geen spoortje van ziekte of wat dan ook en ze stonden er al die tijd heel mooi en groen bij.

Ik heb er verder helemaal niks aan gedaan dan alleen mest doorspitten en poten en vanavond omdat het loof nu wat dor begon te worden heb ik ze gerooid.

Ik was positief verrast welk een mooie aardappelen er uit de grond kwamen, mooie blanke aardappelen, alleen weet je niet welk soort je hebt want dat staat niet op de Lidl zak vermeld.

Hier het resultaat.image72331405453094.jpgimage14721405453100.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze lagen eigenlijk al een tijdje te verpieteren en zagen er niet meer uit, ik denk dat ze zo'n 2 a 3 maand na aankoop gepoot zijn.

Van voorkiemen kun je niet spreken ( meer van voorverpieteren.... ) er zaten ook totaal geen kiemen aan toen ze de grond ingingen.

Het was gewoon een opwelling, ik zag ze na een tijdje liggen en had nog een plekje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 years later...

ik heb de rode variant gepoot. Ik heb ze afgelopen week gerooid en zag een grote hoeveelheid grote aardappelen. Het gewas was wel een 1 meter hoog, ik dacht echt dat er niks van terecht zou komen maar dat was dus niet zo! Echt superleuk.  Geen enkel ziekte of ongedierte

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...