citroen Posted July 21, 2014 Share Posted July 21, 2014 Wat zou de oorzaak kunnen zijn van die gele verkleuring aan mijn staakbonen ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Balto Posted July 21, 2014 Share Posted July 21, 2014 Ik had dit ook bij mijn tomatenplant. Werd steeds geler en toen kwamen er ook van die donkere vlekken bij. Ik heb alleen het blad weggehaald omdat ik verder ook niet wist hoe en wat. Had daarvoor bijgemest, dus ik dacht dat het door een tekort kwam vanwege een teveel aan een andere meststof. En de plant staat er nu nog goed bij! Misschien bij jou ook te weinig of teveel mest? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thea Posted July 21, 2014 Share Posted July 21, 2014 Bonen geef je geen mest.Op kale grond.Mischien is het roest ,dat komt veel voor.Bij knoflook,prei,stokrozen en komkommers Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
citroen Posted July 21, 2014 Author Share Posted July 21, 2014 Ik heb ze niet bemest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Balto Posted July 21, 2014 Share Posted July 21, 2014 Even ter info voor mezelf: Bonen hebben wel wát meststoffen nodig natuurlijk, en als je grond heel arm is geworden door voorgaande jaren kan er lijkt mij toch wel een tekort zijn? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted July 21, 2014 Share Posted July 21, 2014 Tuurlijk. Wel wat van vanalles, daarom komen de peulen/ bonen als hoofdteelt in je wisselteelt ook goed van pas in je schema. Bij mij als vak vóór aardappelen en na de uien / knollen. Maar mesten doe ik niet echt. Wellicht wat grondverbeteing met compost oid. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts