peerske Posted July 31, 2014 Posted July 31, 2014 Vermoedelijk wel geen eetbare soort, maar welke soort van nogal veelvuldig in mijn tuin voorkomende paddenstoel is dit? deze groeien met 100den in het open gedeelte van mijn fazantenvolière. Quote
turtleyoni Posted August 2, 2014 Posted August 2, 2014 Die lijkt op de paddestoelen die ik tegen kom in mijn bloembakken, ik dacht dat dit een witte knolamaniet paddestoel is en niet eetbaar is daar hij giftig is Quote
Stan Posted August 2, 2014 Posted August 2, 2014 Nu is dit zeker geen amaniet. Van een foto een paddenstoel herkennen is nog al wat voor nodig . Je wil voor herkenning(100% zeker te zijn)iig de paddenstoel van alle kanten zien dus ook de onderkant om te zien of er b.v. lamellen oid aanwezig zijn. Het meest te verwachten is dat dit soortje bij mycena of trechtertjes thuis zou horen. Dat spul wil wel groeien op kleine stukjes hout(die dus ook veel in b.v. potgrond zitten). Hier op het forum zijn het meer topics over het kweken van paddenstoelen Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Recommended Posts