Jump to content

Spruitplanten weggegooid :-(

massam

Recommended Posts

mijn eerste jaar moestuin gaat lekker! de aardappels doen het super, de tomaten heb ik getopt want ik heb inmiddels genoeg voor het hele dorp, uitjes hangen te drogen en de snijbiet is lekker!

alleen mijn spruitjes...

gisteren met pijn in mijn hart de 2 planten die de aanvallen tot nu toe weerstaan hadden weggegooid...

het is een gezamenlijke aanval van naaktslakken, huisjesslakken en rupsen geweest die eerder al 5 spruitplanten had vermoord en nu heb ik zelf afscheid genomen van de 2 grote laatste planten.

bijna al het blad hebben ze op maar dat ging nog omdat de plant doorgroeide en er babyspruitjes aan het verschijnen waren. maar nu zijn ze die ook al aan gaan vreten

rupsen eraf halen en doodmaken was 1 dag een oplossing, dan zat het alweer vol en de slakken zag je elke avond in parade aankomen met een grote glimlach op het gezicht

wat moet ik volgend jaar anders doen lijkt mij de enige logische vraag na dit verdrietige verhaal

Leuke blogpagina heb je. Tegen rupsenplagen kun je natuurlijk je koolplanten onder een net zetten, anders rupsen wegvangen. Tegen slakken helpen die escargokorrels, of biervallen maken en/of wegvangen.