nils.destoop Posted August 1, 2014 Share Posted August 1, 2014 Dag iedereen, Het is mijn eerste jaar met kolen, dus ik heb nog niet ervaring.Hoe kan ik weten wanneer ik mijn witte kolen kan beginnen oogsten? Dit is een foto van hoe een exemplaar er nu uitziet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted August 1, 2014 Share Posted August 1, 2014 Binnenin een mooie krop. Oogsten! (Misschien zelfs al wat "over the top") Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Look Posted August 1, 2014 Share Posted August 1, 2014 Een prima kool. Ik kom uit West Friesland, het land waar bijna alle kool vandaan komt. Koolsoorten zijn heel lang oogstbaar. Als jij vindt dat ze groot genoeg zijn, dan oogst je. Maar witte kool schiet zelden door, dus neem je tijd. Een paar weken meer of minder maakt niet zo veel uit. Ga je er ook zuurkool van maken? Invriezen? Stamppot rauwe kool met kerrie gehakt? Zo lekker allemaal, en ik heb dit jaar alleen maar spitskool en groene kool. Quote Diegene die veel heeft, kan ook veel uitdelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted August 2, 2014 Share Posted August 2, 2014 vlak voordat hij scheurt(maarja, hangt af van groei en regenval, dus elke dag ff kijken) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nils.destoop Posted August 2, 2014 Author Share Posted August 2, 2014 Ok, bedankt voor de antwoorden. De eerste zal ik alvast oogsten. Die is om onmiddellijk rauw op te eten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts