kww Geplaatst: 2 augustus 2014 Geplaatst: 2 augustus 2014 hallo allemaal.ik ben klaas, 38 jaar en woon in de regio groningen.vader van 2 dochters, getrouwd en nu eindelijk een kas.we hebben een grote tuin die voornamelijk ingericht is voor de kids.na veel zoeken hebben we eindelijk een kas gevonden die groot en klein genoeg is.de bedoeling is dat ik hiermee mijn eigen groentes en kruiden ga kweken.voor de lol hoofdzakelijk en misschien nog eens opzoek naar de vergeten groentes.maar ook voor de gezonde onbespoten groentes natuurlijk.zoals gezegd ben ik een beginner en heb dus geen idee wanneer de ramen open moeten, welke groentes en kruiden er nu nog in kunnen, hoe lang het duurt, wat je er in de winter mee kunt, etc etc.vandaar mijn registratie op dit forum. hier is dus plek zat: en hier is de kas gekomen: we hebben eerst 12 hardhouten palen van een meter in de grond gezet zodat we de kas waterpas konden zetten.er zat een groot alu frame onder en daar staat ie op.de zon staat er vanaf smorgensvroeg al op en pas in de avond valt ie achter het huis.het glas is allemaal nog groen en moet ik dus eerst schoonmaken.als jullie daar nog tips voor hebben dan graag. tot zo ver eerst maar eens.groeten klaas Quote
Jane Doe Geplaatst: 2 augustus 2014 Geplaatst: 2 augustus 2014 Welkom, veel moestuin- en forumplezier. Mooie kas, zal veel mogelijkheden en plezier.Wij hebben de ramen altijd open, de deuren blijven met slecht weer dicht. In de winter doe gaan niet alle ramen open en blijven de deuren dicht. In ieder geval doorluchten, omdat het anders te warm wordt en te vochtig blijft. Bonen, komkommers, tomaten, paprika, sla staan met name in de kas. De bonen, tomaten en paprika's en kousebandbonen stellen dat zeer op prijs, lekker warm en beschut. De sla voelt zich met de warmte buiten beter thuis. Quote
Stan Geplaatst: 2 augustus 2014 Geplaatst: 2 augustus 2014 Welkom en vast een mooie oogst. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
rinus55 Geplaatst: 3 augustus 2014 Geplaatst: 3 augustus 2014 Welkom Quote Chilibase.nl de grootste Chilipeper dBase van Nederland http://chilibase.nl Chilimagazine.nl Chilipeper Nieuws http://chilimagazine.nl
Jorieke123 Geplaatst: 3 augustus 2014 Geplaatst: 3 augustus 2014 Welkom! Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
kww Geplaatst: 3 augustus 2014 Auteur Geplaatst: 3 augustus 2014 dank je welik ben al vanaf vanmorgen bezig met ramen schoonmaken en plaatsen.oude kit eruit, nieuwe erin.gelukkig is het niet koud phfoee Quote
geertlaurent Geplaatst: 3 augustus 2014 Geplaatst: 3 augustus 2014 Veel plezier met de kas, ramen zeker openhouden bij warmte en de bijen moeten ook binnen kunnen natuurlijk. In de winter heb je er niet zo veel aan lijkt me maar je groenten kunnen bij de opstart wel eerder buiten/de kas in. Quote
kww Geplaatst: 3 augustus 2014 Auteur Geplaatst: 3 augustus 2014 bijna alle ramen zitten erin.sommige ramen zijn al eens vervangen want dat glas is 4 mm ipv 3 en de randjes waren niet zo netjes.er zijn nog 3 stuk dus morgen maar even nieuwe bestellen.wat gaan er een partij ramen in zeg. Quote
AnneB Geplaatst: 3 augustus 2014 Geplaatst: 3 augustus 2014 Welkom! Dat ziet er veelbelovend uit, leuk die foto's. Veel kasplezier alvast! Quote Home is where the harvest is.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.