Caatjeh Posted August 3, 2014 Share Posted August 3, 2014 De onderste bladeren van mijn komkommers hebben vergeeld blad, die langzaam helemaal verdorren. Op 1 blad zit een klein beetje een aantasting van gewone meeldauw. Ik heb al gespoten tegen meeldauw. Alleen weet ik niet wat de oorzaak is van de verkleuring van het blad. Internet afgespeurd maar kom er niet uit. Het kan magnesium gebrek zijn of valse meeldauw... Iemand een idee. Ik geef nu om de week voeding met kristalon oranje, npk 6-12-36 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted August 3, 2014 Share Posted August 3, 2014 Misschien is het inderdaad een ziekte of aantasting of ""gebrek" als je het precies gaat determineren. Maar bij een zo snel groeiende cultuurplant in vrij kunstmatige omstandigheden (kas of buiten) kun je ook accepteren dat er gedurende het seizoen wat aantastingen en gebreken aan komen. Wat gele en dorre bladeren horen er ook wel bij. Planten zijn daarin net mensen (Ik keek even in de spiegel) Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sluipwesp Posted August 3, 2014 Share Posted August 3, 2014 Als ik het goed zie staan de komkommers in een pot wat geen ideale situatie is. Er kan dan snel stress een gebrek of overmaat plaatsvinden. Het is wat weknow schrijft, vergelijk planten maar met mensen, die zijn ook niet allemaal even mooi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Caatjeh Posted August 4, 2014 Author Share Posted August 4, 2014 Een komkommer met gebreken... gaat hij daar dood aan, of ziet hij er alleen wat beroerd uit? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sluipwesp Posted August 4, 2014 Share Posted August 4, 2014 Moeilijk te zeggen, dat hangt van veel factoren af. Een komkommer telen in een pot op een balkon is al een moeilijk verhaal. Mocht de plant met de dag achteruit gaan dan moet je het ergste vrezen. Afwachten dus. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
meekje Posted August 4, 2014 Share Posted August 4, 2014 Mijne staat in volle grond en ziet er nu ook zo uit!heb vanmiddag wat mest opgelost in water gegeven, afwachten maar... Quote Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... Groetjes! Meekje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts