lli--n--da Geplaatst: 29 april 2011 Share Geplaatst: 29 april 2011 HELP ik heb kleine bruine beestjes op de beginnende uitlopers van mijn rozen , en niet een paar maar ze zitten over de hele uitloper heen (rode gedeelte)!!Wat moet ik doen?? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
essiebes Geplaatst: 29 april 2011 Share Geplaatst: 29 april 2011 Foto? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
lli--n--da Geplaatst: 29 april 2011 Auteur Share Geplaatst: 29 april 2011 het zijn denk ik bladluizen, had even gegoogeld!heeft iemand daar misschien een oplossing voor? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dennislp Geplaatst: 29 april 2011 Share Geplaatst: 29 april 2011 voor luizen laat ik meestal gewoon een gieter water, met wat knoflook er in ff een nachtje staan, of dagje... en dan gooi ik dat er over. werkt hier meestal wel. Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
lli--n--da Geplaatst: 29 april 2011 Auteur Share Geplaatst: 29 april 2011 dankjewel:) Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dennislp Geplaatst: 29 april 2011 Share Geplaatst: 29 april 2011 hier paar artikeltjes er over: http://www.knoflooksite.nl/nederlands/wetenswaardigheden/knoflook_als_luizenbestrijding.htmhttp://www.rijkerleven.com/comments.php?l=NL&tipid=188 BereidingenKnoflooktheeSnijd 5 knoflookbollen in kleine stukjes en giet er 1 liter kokend water over. Laat het 24 uur lang trekken en giet het vervolgens af. Voeg daar dan 3 liter water aan toe om te verdunnen. Spuit de thee over de planten tegen echte meeldauw gedurende 5 opeenvolgende dagen. KnoflookextractSnijd 1 grote knoflookbol in kleine stukken en overgiet ze met 1 liter heet water. Gedurende 1 dag laten trekken en dan toepassen. KnoflookgierSnijd 10 grote knoflookbollen in kleine stukjes en overgiet ze met 2 liter heet water. Na de afkoeling er nog eens 5 liter water aan toevoegen. Laat het mengsel staan tot de gisting begint. Daarna gebruiken. Kan dus blijkbaar beter met warm water zo te zien, (koud werkt ook hier altijd.. maar warm zal denk dan wel beter werken) Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
lli--n--da Geplaatst: 29 april 2011 Auteur Share Geplaatst: 29 april 2011 dankjewel Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
lon Geplaatst: 29 april 2011 Share Geplaatst: 29 april 2011 Werkt dat ook op groene beestjes Mijn prachtige klimroos wordt namelijk ook geteisterd Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
dennislp Geplaatst: 29 april 2011 Share Geplaatst: 29 april 2011 En luis is een luis toch? denk ik. Ik heb nog nooit een soort luis gehad die ik er niet mee weg kreeg. Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.