Janny Posted August 7, 2014 Share Posted August 7, 2014 Enkele dagen geleden heb ik heel enthousiast met mijn kleindochter slazaadjes gezaaid. ' doe maar drie (zelf bedacht, drie...) in ieder kuiltje' zei oma. Nu komen ze op en nu? En hoe groot moeten ze zijn voor ze in andere bak mogen? En ja natuurlijk heb ik de zoekfunctie al gebruikt maar nergens wordt dit " probleem" genoemd. Gr.oma Jans' Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted August 7, 2014 Share Posted August 7, 2014 Na zaaien krijg je kleine plantjes en die kan je "verspenen". Eigenlijk denk ik dat de zoekfunctie daar wel wat mee kan. : "sla verspenen" of zaailingen verspenen ofzo. Je kan de plantjes, de zaailingen in zo'n potje laten opgroeien tot ze goed handelbaar zijn. Zoiets als 5 - 6 blaadjes per plant. Je potje is best groot.Dan neem je het hele potje op zijn kop en neem je de hele potkluit er uit. Je scheurt de potkluit in 3-en. ( of zoveel plantjes je er in hebt staan , en die poot je per stuk uit op een bedachte plek.25-30-35 cm afstand van elkaar ofzo, kan ook wat dichter opeen, afhankelijk van hoe je het wil. succes ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janny Posted August 7, 2014 Author Share Posted August 7, 2014 Dankje! Ik zal voortaan beter mijn best doen met de zoekfunctie. Vandaag heel trots voor het eerst eigen sla gegeten. Beeld ik me het in of is het echt lekkerder? Je eigen " blogje" bijhouden, kan ik daar steeds weer verhalen en foto's " aan vast plakken"? En kan ook daar gereageerd worden? Gr. en slaap lekker voor straks! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted August 7, 2014 Share Posted August 7, 2014 Dit is mijn blog : blog/Bit/ Daar plaats ik af en toe een update, net wat ik wil, over wat ik wil. Met betrekking tot de moestuin natuurlijk.Je kan daar plaatsen wat je wil over je tuin. Ik geef het zelf data mee in de titel, ook net wat je wil. Maar daardoor krijg ik dus de jaren achtereen in beeld en wat gebrabbel.Ik kijk regelmatig terug; vergelijk , bekijk missers, fouten en wat goed is. Maar dat ben ik , zo doe ik dat. Links zie je de lijst met data. Gaan terug tot eind 2011 dacht ik. Bij de 'Moestuin-update's zie je op pagina 1 alle mensen die dat doen. Verder gaand naar pagina 2 en 3. Het zijn er een heleboel.Iedereen kan daar ook in reageren ja. Maar het is van jou. Geheel van jou alleen.Vragen stellen is daar wat minder handig, omdat niet iedereen die blogs ook bekijkt steeds allemaal. Je maakt ze ook vooral voor jezelf denk ik ( meningen over verdeeld ) Zie maar zelf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janny Posted August 11, 2014 Author Share Posted August 11, 2014 Ik heb je foto's, van je blog, bekeken, heel erg leuk om te zien en te lezen! Hoe zet ik daar een korte reactie bij zonder quote!? Dat vind ik niet nodig. Gr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted August 11, 2014 Share Posted August 11, 2014 Je kan onderaan de update op de knop : Antwoord klikken en dan geef je een reactie zonder quote. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janny Posted August 11, 2014 Author Share Posted August 11, 2014 Dankje! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts