Prettylittlemoestuin Posted August 10, 2014 Share Posted August 10, 2014 Hallo allemaal! Ik zou jullie hulp erg op prijs stellen! Weten jullie wat deze witte, rondkruipende beestjes zijn op mijn rode biet? Ik heb ook enorm veel afgegeten bladeren en gaten er in op mijn basilicum( maar ook de bladeren van de rode biet). Zijn dit slakken of andere beestjes? Weten jullie ook wat er aan de hand is met de bladeren van mijn aardbeiplant? Zowel de krulvorm als de rare vlekken? Ze hebben het allemaal! (Heb 5 aardbeiplanten) Enorm bedankt alvast! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted August 10, 2014 Share Posted August 10, 2014 1 kan ik niet zien?2 aardvlooien/wants?3 slak4. meeldauw: linkje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mathias Posted August 10, 2014 Share Posted August 10, 2014 Dit kan ook taxuskever zijn. Volwassen taxuskevers eten gaten in de bladeren maar zie je nooit overdag. Zijn enkel in de nacht actief. En de witte puntjes(dat idd niet zo scherp getrokken is) kunnen de witte eitjes zijn van de taxuskever. Dit is natuurlijk speculatie want kan het niet goed genoeg zien, maar met kleine witte puntjes en afgevreten bladeren legde ik de link. Zie je ook bruine beestjes/puntjes/eitjes? bewegen ze? succes! Quote Plaagbestrijding met en door de natuur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mathias Posted August 10, 2014 Share Posted August 10, 2014 Na het nog eens te bekijken kan het dus bij foto 3 taxuskever zijn maar bij foto 2 niet omdat hier ook gaten midden in de bladeren zitten, taxuskever begint steeds van de zijkanten van de bladeren. Quote Plaagbestrijding met en door de natuur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts