Ga naar inhoud

Koortslip, smeerseltje van citroenmelisse? Hoe?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Las op internet dat je van citroenmelisse iets kan maken tegen o.a. koortslippen.

Weet iemand hoe en wat?

Ook wil ik graag een boek aanschaffen om zelf eenvoudige geneesmiddelen te maken.

Bedankt voor de antwoorden en vriendelijke groeten.

Maaike

Geplaatst:

Zelf gebruik voor mijn lippen vaseline. Kan je gewoon op dezelfde manier doen. Op het www staan zeer veel zelf te maken tincturen/zalven/windsels.

Je kan ook een boekje kopen ,en daar je eigen beproefde recepten in opschrijven.

Bij het Kruidvat lag de Groene Apotheek,misschien iets voor je?

• 2 maanden later ...
Geplaatst:

Hoi,

Las op internet dat je van citroenmelisse iets kan maken tegen o.a. koortslippen.

Koortslip is een virale infectie en daar is geen kruid tegen opgewassen. Zovirax is een medicijn dat zeer goed helpt. Je blijft wel drager van het virus.

Groet,

Geplaatst:

Klopt, maar je kan de genezing wel versnellen met kruiden . Teatree-olie werkt bij mij erg goed en ook simpel tandpasta.

De kruidenbijbel is wel een leuk boek

http://www.bol.com/nl/p/de-kruidenbijbel/9200000023953974/?Referrer=ADVNLBGE0020089200000023953974-199

of anders Larousse geneeskrachtige planten, die gebruik ik wel veel, staat veel over tinctuur en zalfjes in.

http://www.marktplaats.nl/a/boeken/gezondheid-dieet-en-voeding/m829659859-1979-gerard-debuigne-larousse-geneeskrachtige-planten-encycl.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

Geplaatst:

Ik gebruik Lysine en teatree.

Lysine bevat en zuur wat dragers van dit virus missen of wat zwak is. Ik had nl elke maand last van koortslippen maar na het slikken aan lysine is dat beduidend minder geworden.

Lysine is homeopatisch tenminste die ik slik ( gekocht bij de tuinen).

groetjes Sandra

Geplaatst:

Piroska / sandea ? Genezing van de huid bedoel je dan dus ?

Symptoom- bestrijding dus eigenlijk ook. Geeft niks, is ook niet onbelangrijk.

Maar genezing van het virus dus niet.

Geplaatst:

Nee maar dat is ook logisch Bit eenmaal drager van het virus dan zit je er ook voor altijd aan vast want daar kom je niet meer van af! Maar ik mis bijvoorbeeld het zuur in mijn lichaam en door de lysine te slikken krijg ik iets meer weerstand tegen het uitbreken van de koortslip.

groetjes Sandra

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...