Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Aardbeien in bakken


Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ik ben nieuw hier. Heb hiervoor nooit eerder een tuin gehád en nu ik hem wel heb, wil ik er graag wat fruit in zetten. De tuin zit op het zuid oosten,

 

Ik wil graag de volgende dingen realiseren

 

Leifruit langs de beschoeiing. Dit is een stuk aan de oostkant van 15 meter lang. Ik zit te denken aan peer / appel en kersen

 

Aan de schutting kant heb ik 4 meter. hier wil ik een braamstruik en een framboos neerzetten. Deze staat op het zuiden.

 

En graag wil ik 5 bato aardbeienbakken om aardbeien in te kweken.

 

Nu ben ik mij een beetje aan het inlezen en zie ik dat het geen tijd is om bomen te planten. Ik wil dus beginnen met de aardbeien. Nu heb ik alleen een aantal vragen. Over de aardbeien. Ik hoop niet dat ze al te dom overkomen ik ben namelijk een beginner.

 

In de bakken wil ik de volgende grond stoppen.

Witveen 50%

Cocopeat 30 %

Zwartveen 20%

 

Nu las ik dat cocopeat blokken zijn. Moet ik deze eerst in een grote bak stoppen met water erin, zodat het aarde wordt voordat ik het verdeel?

 

Kan ik de aardbeien nu al planten? Hoe moet ik ze dan verzorgen?

Kan ik ze bijvoorbeeld eerst in bakken op de grond neerleggen?. Ik wil het rek om ze in te zetten wat later maken.

Is het erg dat ze nog niet overkapt zijn?

Hoeveel water zouden ze nu nodig hebben?

Hoeveel voeding zou ik ze dan nu moeten geven?

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het Borsalino mengsel is wellicht perfect. Mijn ervaring met aardbeien in bakken is dat ze het goed doen in gewone universele potgrond met 1/3 cocopeat voor de luchtigheid. En ook met alleen universele potgrond ging het eerder goed. "Gewoon goed" is vaak goed genoeg.

1120183653         2023_teeltlijst (.xlsx)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het Borsalino mengsel is wellicht perfect. Mijn ervaring met aardbeien in bakken is dat ze het goed doen in gewone universele potgrond met 1/3 cocopeat voor de luchtigheid. En ook met alleen universele potgrond ging het eerder goed. "Gewoon goed" is vaak goed genoeg.

 

Gaat de universele potgrond ook goed bij stekjes? Ik krijg ze morgen binnen, maar ik lees net dat potgrond slecht kan zijn voor stekjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...