Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Munt met pluizige bladeren??


dennislp

Aanbevolen berichten

Pff, vermoeiend die munt planten. De een heeft luizen, ze andere heeft meeldauw, de andere heeft zwarte vlekjes en deze nu weer pluizige troep aan de onderkant van de bladeren.

 

Ik gok dat het een pluizige laag van zo'n 3mm is die aan de onderkant van de blaadjes kleeft.

 

Iemand enig idee wat dit is?? Moet ik anders een foto maken??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dennis, ik zag dat je plantjes in een klein potje staan.

Ik heb vorig jaar 2 kleine muntplantjes gekocht en die in een 20-liter bak gezet. In 1 seizoen is die hele bak vol gegroeid.

Misschien hebben je planten gewoon wat meer ruimte nodig om gezond te blijven!

Zoek het eens in de kwaliteit ipv de kwantiteit.

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vindt ik een goede tip van Bonnie je kunt beter een paar planten goed verzorgen, dan een heleboel matig.

Ik probeer de "tip van de week" binnen te slepen:

Kwaliteit voor kwantiteit!!!!

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorig jaar gekocht deze, en heb ze denk in die tijd al zeker in een 4 á 5x grotere pot gezet hoor, best wel vaak meer ruimte gegeven dus En uiteindelijk pluk ik ook gewoon regelmatig om de ruimte te behouden.

 

Kwam ook bij 1 munt plantje beschimmelde takjes tegen met rare zwellingen dat was wel het enigste plantje dat deze winter nog heeft overleefd (de takken), in de buitenlucht, en later is binnen gehaald.. zal dus wel door o.a. meer vocht etc. komen denk ik. maar snel verwijderd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...