dennislp Geplaatst: 30 april 2011 Geplaatst: 30 april 2011 Pff, vermoeiend die munt planten. De een heeft luizen, ze andere heeft meeldauw, de andere heeft zwarte vlekjes en deze nu weer pluizige troep aan de onderkant van de bladeren. Ik gok dat het een pluizige laag van zo'n 3mm is die aan de onderkant van de blaadjes kleeft. Iemand enig idee wat dit is?? Moet ik anders een foto maken?? Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
Jorieke123 Geplaatst: 30 april 2011 Geplaatst: 30 april 2011 Ja, graag een foto Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
dennislp Geplaatst: 30 april 2011 Auteur Geplaatst: 30 april 2011 Scherper dan dit kon ik hem niet krijgen! Maar normaal heeft deze munt helemaal NIKS van pluizen of iets , maar normale blaadjes. Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
dennislp Geplaatst: 30 april 2011 Auteur Geplaatst: 30 april 2011 moet ik proberen nog een duidelijkere foto te maken? of is er al iemand die het denkt te weten?? Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
Jorieke123 Geplaatst: 1 mei 2011 Geplaatst: 1 mei 2011 Ik heb geen idee.. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Dennis29 Geplaatst: 1 mei 2011 Geplaatst: 1 mei 2011 Weet je zeker dat dat niet zo hoort? Sommige soorten hebben gewoon wat haartjes aan de onderkant van hun blad. Quote
dennislp Geplaatst: 1 mei 2011 Auteur Geplaatst: 1 mei 2011 Ja klopt, ik heb ook soorten die het wel hebben, maar dit is er een die dat normaal niet heeft, de andere 4 planten van deze soort hebben het nu ook niet. Dus het moet wel iets van een ziekte / schimmel / bacterie zijn.. Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
jasmin Geplaatst: 1 mei 2011 Geplaatst: 1 mei 2011 Zieke planten verwijderen, voor ze de rest aantasten... Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
dennislp Geplaatst: 2 mei 2011 Auteur Geplaatst: 2 mei 2011 Alle besmette takjes zijn er af.. Even afwachten of het terug komt. Voor de zekerheid maar weer extra normale pepermunt ingeslagen.. zal me niks verbazen als ik van o.a. deze plant dit jaar weinig kan plukken... Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
bonnie f Geplaatst: 2 mei 2011 Geplaatst: 2 mei 2011 Dennis, ik zag dat je plantjes in een klein potje staan.Ik heb vorig jaar 2 kleine muntplantjes gekocht en die in een 20-liter bak gezet. In 1 seizoen is die hele bak vol gegroeid. Misschien hebben je planten gewoon wat meer ruimte nodig om gezond te blijven!Zoek het eens in de kwaliteit ipv de kwantiteit. Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
hansm Geplaatst: 2 mei 2011 Geplaatst: 2 mei 2011 Vindt ik een goede tip van Bonnie je kunt beter een paar planten goed verzorgen, dan een heleboel matig. Quote Players only love you when they're playing.
bonnie f Geplaatst: 2 mei 2011 Geplaatst: 2 mei 2011 Vindt ik een goede tip van Bonnie je kunt beter een paar planten goed verzorgen, dan een heleboel matig.Ik probeer de "tip van de week" binnen te slepen:Kwaliteit voor kwantiteit!!!! Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
dennislp Geplaatst: 2 mei 2011 Auteur Geplaatst: 2 mei 2011 Vorig jaar gekocht deze, en heb ze denk in die tijd al zeker in een 4 á 5x grotere pot gezet hoor, best wel vaak meer ruimte gegeven dus En uiteindelijk pluk ik ook gewoon regelmatig om de ruimte te behouden. Kwam ook bij 1 munt plantje beschimmelde takjes tegen met rare zwellingen dat was wel het enigste plantje dat deze winter nog heeft overleefd (de takken), in de buitenlucht, en later is binnen gehaald.. zal dus wel door o.a. meer vocht etc. komen denk ik. maar snel verwijderd Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.