choek Posted August 17, 2014 Posted August 17, 2014 de bladeren van onze elsenboom worden helemaal opgevreten door vermoedelijk elsenkevertjesdit jaar zijn het er wel erg veelwat kan eraan gedaan worden? Quote
Mathias Posted August 18, 2014 Posted August 18, 2014 De juiste benaming is elzenhaantje of Agelastica alni.Nu omdat ik het zelf niet kende ben ik even gaan opzoeken, hier stond een naam van een oplossing: http://www.bestrijdingsmiddelenshop.nl/problemen-siertuin/710/elzenhaantjeEn omdat dit een webshop is verwacht ik dat je het daar ook kan kopen of kun je met de naam van de oplossing: "Calypso/pyrethrum" het wel ergens anders vinden. Weet zelf niet onmiddellijk een echt natuurlijke oplossing :/ EDIT: zie juist dat er ook een topic is aangemaakt om het zelf te maken: pyrethrum-maken-t9999.html Quote Plaagbestrijding met en door de natuur.
Bit Posted August 18, 2014 Posted August 18, 2014 De plaag is bij mij ook erg groot dit jaar. Zit ik wel naast een Elzen-broek-bos, dus valt dat te verwachten misschien. Ik wijt het aan het uitblijven van de winter dit jaar. Het is echt heel erg hier.Kun je wel gaan bestrijden als je dat wil of denkt te moeten doen, maar bij mij is dat totaal ondoenlijk. Bomen zijn te hoog, te veel, etc. Ik hoop op een lekkere winter. Verder neem ik de schade voor lief. Quote
RobO Posted August 18, 2014 Posted August 18, 2014 kevers uit de boom schudden, zegt google(...leest de RobO schuddend van de lach... ) Quote
Recommended Posts