thea Geplaatst: 2 september 2014 Geplaatst: 2 september 2014 Google maar eens op kalabassen eten.Dan zie je dat bitter niet giftig is maar niet lekker. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
geertlaurent Geplaatst: 2 september 2014 Geplaatst: 2 september 2014 Nog deze week heb ik in het topic "courgette zaden" een link gepost naar de betreffende info van het Antigifcentrum daar staat zeer duidelijk bitter is giftig, al zal je niet sterven van is te proeven. Ik vertrouw op het gifcenter en niet op een random internetpost... Maar de vruchten uit dit topic zou ik echt wel eten (tenzij ze bitter smaken) maar ze weggooien zonder te proeven is zinloos. Niet bitter hoeft niet gelijk te zijn aan lekker maar.is wel eetbaar (binnen deze specifieke groentenfamilie). Wat een ***** dat plukken en dan verkleuren ze, naar bruin wel ja Quote
bio-fee Geplaatst: 3 september 2014 Geplaatst: 3 september 2014 Ik heb gegoogled en daarbij kwam ik o.a. inderdaad op bovengenoemde website van het gifcentrum, maar dat was niet de eerste keer dat ik tegenkwam dat bitter giftig is. Sierkalebassen zijn NOOIT te eten!En kruisingen zijn twijfelachtig omdat je nooit precies weet wat erin zit. Dus je kunt ze wel voorzichtig proeven, maar als ze bitter zijn: niet eten!!! Je gaat er idd niet dood van, maar je kunt er wel hele heftige maag-darmklachten van krijgen. Niet fijn... Quote
geertlaurent Geplaatst: 3 september 2014 Geplaatst: 3 september 2014 Helemaal mee eens biofee. Alleen vreemd dat de leverancier zegt dat je ze moet plukken om te verkleuren. Als er nog zaad over is wil ik graag wat hebben/ruilen. Ben wel nieuwsgierig en wil ze volgend jaar graag in de tuin hebben. Quote
bio-fee Geplaatst: 3 september 2014 Geplaatst: 3 september 2014 Ja die leverancier verkondigt behoorlijke onzin.Feitelijk zou je gewoon recht hebben op een nieuw zakje, met het correcte zaad. Quote
mbosje Geplaatst: 4 september 2014 Auteur Geplaatst: 4 september 2014 Bij leverancier krijg ik verder geen antwoord. Heb zelf tuinbouw gestudeerd dus weet enigszins hoe het zit met raszuiverheid, kruisingen ed. Verhaal van oogsten en verkleuren, tsja... Ga het testen omdat ik nieuwsgierig ben maar daar blijft het bij. Inmiddels de meeste verkocht als sierkalebas Van de opbrengst maar nieuwe zaden kopen in de hoop nu wel te krijgen wat ik wil Quote
appelvrouw Geplaatst: 4 september 2014 Geplaatst: 4 september 2014 Lijkt deze er op? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
mbosje Geplaatst: 5 september 2014 Auteur Geplaatst: 5 september 2014 Lijkt een beetje, die van mij zijn ietsje ronder. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.