Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Courgette Table King is wit? Worden ze nog groen?


mbosje

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

iemand ervaring met het kweken van de courgette Table King? Volgens het zaadzakje worden het groene courgettes. Er zitten nu heel veel aan maar deze zijn allemaal wit. Moet ik ze laten zitten en gaan ze nog verkleuren? Verkleuren ze als ik ze eraf heb gehaald en laat liggen, is een bewaar courgette? Zijn ze nu al te eten?

 

Hoor het graag

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor alle reacties. Ga het proberen, maar blijf het vreemd vinden. Heb inmiddels mail gestuurd naar leverancier, zitten gewoon verkeerde zaden in het zakje. Heb meerdere planten en zijn allemaal gelijk. O nog een vraagje, is dit dan alsnog een bewaarcourgette??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet zo lang bewaarbaar als die Table King... die heeft een hardere schil. Maar je kan die Patissons best wel lang bewaren. En vooral opeten dus. Half doorsnijden en vullen en dan in de oven. En op het eind van het bewaarproces kunnen ze ook altijd nog in de soep (zelfs met schil).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inmiddels ook contact gehad met leverancier en deze ook de foto's gestuurd. Volgens hun hebben de courgettes te weinig licht gekregen vanwege het vele blad. Volgens hun is het zaad raszuiver. Advies is om de oudere vruchten te plukken en deze op lichte plek leggen zodat ze kunnen verkleuren/ afrijpen. Verder blad verwijderen zodat er meer licht inval is en de andere vruchten de juiste kleur krijgen. We zullen het gaan zien..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inmiddels ook contact gehad met leverancier en deze ook de foto's gestuurd. Volgens hun hebben de courgettes te weinig licht gekregen vanwege het vele blad. Volgens hun is het zaad raszuiver. Advies is om de oudere vruchten te plukken en deze op lichte plek leggen zodat ze kunnen verkleuren/ afrijpen. Verder blad verwijderen zodat er meer licht inval is en de andere vruchten de juiste kleur krijgen. We zullen het gaan zien..

 

Volgens mij een fabeltje.Bij mij verkleuren de patissons en courgette's en pompoenen niet meer als ze geplukt zijn.

http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij ook lulkoek ( excuses le mot )

 

Maar misschien moet de vrucht gewoon nog uitgroeien en heb je de witte soort te pakken..kijk hier eens:

https://www.google.fr/search?q=White+Acorn+Squash&client=firefox-a&hs=nQ9&rls=org.mozilla:nl:official&channel=sb&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=WLQFVP69MIWsOKP2gaAG&ved=0CCIQsAQ&biw=1366&bih=657

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het ook een bijzonder verhaal. Courgettes hebben altijd direct de juiste kleur en verkleuren later niet meer. Qua vorm lijken ze ook niet helemaal op foto op zakje. Vruchten zijn van boven veel platter dan plaatje. Maar ja ik zal er een aantal afhalen en in licht leggen, ben wel benieuwd of er iets gaat gebeuren. En beschouw ze verder maar als sierkalebassen, is niet anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...