Geplaatst: 10 februari 201510 j Wat jammer dat je minder plaats gaat hebben, Willy!Ik kijk wel al uit naar de enveloppe
Geplaatst: 10 februari 201510 j Nu vind ik hier pompoenzaden in die enveloppe;Pompoen Atlantic van Vilmorin, geen donateur bekend.Zijn dat de Atlantic Giant pompoenen? Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 10 februari 201510 j Het zaad is niet van mij maar als ik kijk op de site van Vilmorin is het enige resultaat met atlantic, de Atlantic Giant
Geplaatst: 11 februari 201510 j ik had er Atlantic Giant ingestoken, daar ik niet meer verschillende soorten pompoenen ga planten om kruisbestuiving te vermijden. Maar ik weet echt niet meer waar die vandaan kwamen. Wij gaan het op de spagettipompoen houden P.
Geplaatst: 11 februari 201510 j Auteur Daar ben ik dan weer (of toch bijna zeker) mee gestopt met de Spaghetti pompoen, ziet er erg leuk uit maar heeft weinig tot geen smaak. Ik heb nu net het omgekeerde gedaan, gestopt met zelf zaad te winnen van pompoenen en dan gewoon vrolijk meerdere rassen door elkaar Als de enveloppe van Willy hier is (via wokfish) dan ga ik er ook is een Atlantic Giant zaadje uithalen om is te proberen. 1 is in dat geval genoeg
Geplaatst: 11 februari 201510 j Hoe maak je ze dan klaar?Hier gaat het in de oven ingevet met olijfolie, peper en zout, daarna NIET vergeten boter op te doen na je de binnenkant uithaalde of je hebt inderdaad iets nogal flets. We hadden 25 spagettipompoenen vorig jaar, ik heb ermee moeten leuren bij familie sommigen hebben zelfs voor haloween dienst gedaan en als kippenvoer. We hebben vorig jaar veel last gehad van schimmel bij de pompoenen en te vroeg moeten oogsten zodat we niet echt super grote hadden. P.
Geplaatst: 11 februari 201510 j Ik heb nu net het omgekeerde gedaan, gestopt met zelf zaad te winnen van pompoenen en dan gewoon vrolijk meerdere rassen door elkaar Om kruisbestuiving te voorkomen zou je dan ook geen courgette mogen zetten . Dus hier zaden courgette en pompoen niet zelf oogsten . Courgette komen hier ook F1 soort geen aparte vrouwelijke en mannelijke bloemen door zelfbevruchting betere bevruchting .
Geplaatst: 11 februari 201510 j Auteur Zelfde manier van klaarmaken perk, maar ik mis dus de pompoensmaak. Hou er niet van dat je eerst een hoop moet doen om iets smaak te geven omdat de basis flets is Courgette kunnen courpoenen geven maar ook meloenen kunnen ermee kruisbestuiven hoor Waaslander. Dus pompoenen, courgetten en kolen zaad koop ik gewoon tenzij ik is zin heb in maakt niet uit wat eruitkomt zoals het vorige jaar, en dat was op 1 courpoen na goed gelukt.
Geplaatst: 11 februari 201510 j Courgette kunnen courpoenen geven maar ook meloenen kunnen ermee kruisbestuiven hoor Waaslander.Ja ik bedoelde dus dat enkel 1 soort pompoen om geen kruising te krijgen niet voldoende was ,dat je dan ook geen courgette mocht zetten .
Geplaatst: 12 februari 201510 j Straks gaat de zadenenveloppe 2 op de post, heb er wat zaad bij gedaan en er een paar zaadjes uitgenomen.Er zit wel en zakje bij waarvan ik niet meer weet of het nu Dille is of Venkel, denk het laatste want het ruikt anijsachtig. Het briefje wat ik er bij gestoken had was onleesbaar geworden door de zon. Denk dat het knolvenkel is. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 12 februari 201510 j Auteur Beige/geel = venkel, zwart/grijs = dille? Dille ziet er wat uit als een mini zonnebloempitje
Geplaatst: 12 februari 201510 j Mijn kruidvenkelzaden zijn zwart/grijs en lijken op zonnebloempitjes... Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 12 februari 201510 j Auteur Oei Ik was hier gewoon even in mijn zadenkistje gaan kijken, maar blijkbaar komt venkel dan in verschillende zaadkleuren voor
Geplaatst: 16 februari 201510 j Vandaag bericht in de bus dat er een pakketje aangekomen is. Helaas was ik niet thuis en zal ik het morgen in de namiddag pas kunnen gaan oppikken.Zou het kunnen dat dit de zadenenveloppe is? (of past deze gewoon in de bus? )
Geplaatst: 17 februari 201510 j Foutje bij de post, er is inderdaad een pakket van Willy voor mij. Maar blijkbaar hebben ze het op een ander postkantoor ter bewaring (vraag me niet waarom) Morgen is het sowieso in mijn bezit verzekerden ze me! Ik post nog even wanneer dat het geval is Edit: ik zorg er dan ook voor dat het vrijdag zonder fout weer op de post gaat! Vrijdag heb ik weer maar een halve werkdag, dus dan kan ik het rond de middag weer opsturen.
Geplaatst: 17 februari 201510 j Auteur Hey Wokfish, als je wil mag dat ook maandag de post op hoor. Dan heb je een heel weekend om te zoeken en kijken. Maar vrijdag mag natuurlijk ook als dat makkelijk is met het verlof
Geplaatst: 18 februari 201510 j Woehoe dan zijn de enveloppen bijna rond Komt er nog een tweede ronde Geertlaurent? Alvast een dikke merci om die zadenenveloppe voor ons Belgjes op te starten
Geplaatst: 18 februari 201510 j De zadendoos (enveloppe? Wie heeft dat verzonnen? ) is aangekomen in Diest! Hier ga ik wel even mijn werk aan hebben denk ik (ook wat opzoekwerk voor de Latijnse namen )
Geplaatst: 18 februari 201510 j Ik ga sowieso passen voor een tweede ronde! Er zitten veel te veel leuke digen in en daar heb ik geen plaats voor! En ik heb ook geen karakter om er niks uit te halen...
Geplaatst: 18 februari 201510 j Auteur Woehoe dan zijn de enveloppen bijna rond Komt er nog een tweede ronde Geertlaurent? Alvast een dikke merci om die zadenenveloppe voor ons Belgjes op te starten Super graag gedaan Een tweede ronde lijkt me zinvol ja als er:- een hoop nieuwe Belgische aanmelding zijn zodat de enveloppe/doos langs een nieuw traject kan passeren.ofwel- als we de tweede ronde wat meer naar het einde van het seizoen toe doen (oktober bijvoorbeeld) of een combinatie van bovenstaande dat zou uiteraard nog beter zijn. Maar ik had wel nog een ander idee, maar daarvoor moet ik eerst even wat "collega's" bevragen maar er komt zeker en vast een vervolg
Geplaatst: 20 februari 201510 j Voor mij hoeft die tweede ronde ook nog niet direct door te gaan hoor, morgen nog de Velt-zaden gaan afhalen en denk dat ik voor dit seizoen dan wel meer dan genoeg zaadjes zal hebben Ga dit jaar ook van wat meer soorten groenten zaad proberen winnen, kwestie van het aanbod voor de volgende keer nog wat te vergroten
Geplaatst: 21 februari 201510 j Een tweede ronde lijkt me zinvol ja als er:- een hoop nieuwe Belgische aanmelding zijn zodat de enveloppe/doos langs een nieuw traject kan passeren.ofwel- als we de tweede ronde wat meer naar het einde van het seizoen toe doen (oktober bijvoorbeeld) of een combinatie van bovenstaande dat zou uiteraard nog beter zijn. Maar ik had wel nog een ander idee, maar daarvoor moet ik eerst even wat "collega's" bevragen maar er komt zeker en vast een vervolg Mij lijkt het ook het interessantste einde van het seizoen/begin volgend jaar. Door de groei in de loop van de rondes van de enveloppe ,lijkt het mij dat de meeste er meer hebben ingestopt dan uitgehaald . Hier eigenlijk nog weinig te ruilen op dit moment en was eigenlijk ook de bedoeling dat het meeste wat we konden missen in de enveloppe zaten . Ook redelijk wat zaden gekocht/gekregen in kleine hoeveelheden waar we dit jaar dan meer zaden van kunnen oogsten voor volgende ronde . Doordat er gewerkt is met 2 enveloppen in tegenovergestelde zin heeft iedereen gemiddeld de enveloppen na passeren van even veel personen gekregen . En ook hier meer dan voldoende om dit jaar eens uit te proberen .
Geplaatst: 23 februari 201510 j Auteur Pakje ligt klaar bij de post. Paste niet in de brievenbus, kan het morgen gaan ophalen
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.