Geplaatst: 16 september 201411 j Gisteren mijn eerste walnoten uit eigen tuin "geoogst". Hoe lang moet ik deze nu laten drogen voordat ik ze kan opeten? Bedankt,Groeten,Jds
Geplaatst: 16 september 201411 j Als ge ze goed laat drogen zijn ze volgend jaar nog goed. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 16 september 201411 j Auteur Dat is duidelijk, maar vanaf wanneer (hoe lang na oogst) kan ik ze eten?Ik kan ze toch niet al meteen eten?
Geplaatst: 16 september 201411 j Natuurlijk wel maar als ze echt vers zijn dan kunt ge het binnenste velletje ook verwijderen, smaken ze nog beter. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Geplaatst: 16 september 201411 j Je kunt ze al gelijk eten.Verse walnoten smaken anders dan gedroogde!Als ze vers zijn kun je het vliesje van de noot nog makkelijk verwijderen.Verse walnoten smaken wranger dan gedroogde wat je lekker vind is persoonlijk. Als je ze goed droogt kun je ze mits onder de juiste omstandigheden bewaart jaren goed houden 1-3 jaar met gemak.Ze moeten niet gaan schimmelen dan zijn ze niet goed droogDroog en niet te warm bv op zolder (zorg dat de muizen er niet bij kunnen) maar spreek ook mensen die ze al meer dan een jaar op de verwarming hebben staan en ze dan nog lekker vinden
Geplaatst: 16 september 201411 j Auteur Spike, bedankt voor je antwoorden.Ik heb altijd gedacht dat je ze niet meteen kon eten maar altijd even moest drogen. Heb ik weer wat geleerd. Groeten,Jds
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.