Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik heb inmaakkruiden gekregen. Ik will graag komkommer-staafjes zoetzuur inmaken. Nu heb ik veel recepten gelezen en alle zijn verschillend. Ben ik goed bezig wanneer ik het volgende doe?

De komkommer-staafjes 1 nacht in zout leggen? De azijn met hoeveel suiker koken? Dan hoeveel gram kruiden (1/2 literpot)? Weet ik niet De gekookte azijn erover gieten?

De potten wecken 30 min. bij 90°C ? Kan iemand mij hiermee helpen?

Alvast bedankt

Mingo

Posted

En je azijn-suiker-kruidenmengsel even proeven, niemand kan voor jou bepalen wat jij te zuur of te zoet vindt.

Op dit forum ook diverse courgette/komkommer inmaakrecepten. Ook een aantal Basisrecepten.

Probeer wat uit en kijk of het bevalt. De volgende batch kan je dan aanpassen aan je eigen smaak, indien nodig.

Succes!

Posted

Het inleggen op zout doet men om het vocht uit de komkommer(of augurken e.d.) te halen. Ik doe dat zelf nooit(krijg je ook als smaak retour).

Ik gebruik een halve theelepel witte en een halve theelepel bruine mosterdzaden, halve theelepel dille en een halve theelepel venkelzaden, slechts 2 theelepels suiker/honing per liter azijn als basis(en vaak blijf het bij basis). Wat witte/zwarte peperkorrels of piment, laurierblad of een Spaanse peper is er ook erg lekker in.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl