Mingo Posted October 25, 2014 Posted October 25, 2014 Ik heb inmaakkruiden gekregen. Ik will graag komkommer-staafjes zoetzuur inmaken. Nu heb ik veel recepten gelezen en alle zijn verschillend. Ben ik goed bezig wanneer ik het volgende doe?De komkommer-staafjes 1 nacht in zout leggen? De azijn met hoeveel suiker koken? Dan hoeveel gram kruiden (1/2 literpot)? Weet ik niet De gekookte azijn erover gieten?De potten wecken 30 min. bij 90°C ? Kan iemand mij hiermee helpen?Alvast bedanktMingo Quote
jasmin Posted October 25, 2014 Posted October 25, 2014 Als ik op zoet-zuur inmaak, doe ik niet aan na-wecken. Gewoon heet over de groente, pot sluiten, omkeren, af laten koelen, donker bewaren. Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Erny Posted October 25, 2014 Posted October 25, 2014 En je azijn-suiker-kruidenmengsel even proeven, niemand kan voor jou bepalen wat jij te zuur of te zoet vindt.Op dit forum ook diverse courgette/komkommer inmaakrecepten. Ook een aantal Basisrecepten.Probeer wat uit en kijk of het bevalt. De volgende batch kan je dan aanpassen aan je eigen smaak, indien nodig.Succes! Quote
Stan Posted October 25, 2014 Posted October 25, 2014 Het inleggen op zout doet men om het vocht uit de komkommer(of augurken e.d.) te halen. Ik doe dat zelf nooit(krijg je ook als smaak retour). Ik gebruik een halve theelepel witte en een halve theelepel bruine mosterdzaden, halve theelepel dille en een halve theelepel venkelzaden, slechts 2 theelepels suiker/honing per liter azijn als basis(en vaak blijf het bij basis). Wat witte/zwarte peperkorrels of piment, laurierblad of een Spaanse peper is er ook erg lekker in. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
RobO Posted October 26, 2014 Posted October 26, 2014 en met een druivenblad of eikenblad erbij blijven je komkommers wat knapperiger Quote
Recommended Posts