Geplaatst: 30 oktober 201411 j Kan iemand mij het verschil uitleggen tss een kardoen en een artichoke plant? Het is om ze nu te herkennen. Kardoen (Cynara cardunculus Cardoon Group, syn. C. cardunculus var. altilis DC)Artichoke Cynara cardunculus Scolymus Group, of Cynara scolymus of C. cardunculus var. scolymus) Ik vrees het ergste.
Geplaatst: 30 oktober 201411 j Mijn ervaring is dat de kardoen grijzere /witte bladeren hebben en groter het blad.Artisjok blad groener en korter het blad. En de kardoen is grotere/hogere plant Overnachten nabij het Lauwersmeer.
Geplaatst: 30 oktober 201411 j Kardoen zou ook minder lekker zijn als artisjok (vinden de meesten dan).
Geplaatst: 30 oktober 201411 j Artisjok eet je de bloemknop en de kardoen ga je in het najaar de bladeren afdekken met karton om de bladeren te bleken .Die nerf van de bladeren eet je.Ik vond het niets mijn nerven waren hol. Overnachten nabij het Lauwersmeer.
Geplaatst: 31 oktober 201411 j Links Artisjok rechts Kardoen We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 31 oktober 201411 j Go bijna geen verschil,dat was bij wel.de artisjok veel groener. Overnachten nabij het Lauwersmeer.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.