Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Aardvlooien of bladrandkever op erwten?


LucV

Aanbevolen berichten

  • 8 maanden later ...

Mijn tuinbonen hadden ook last afgelopen seizoen, dit onderwerp lezend denk ik aan bladrandkever.

Zou iemand dit kunnen bevestigen?

Ik had een tuintje overgenomen wat volledig met aardbeiplantjes bedekt was geweest, als bladrandkever onder bladeren overwintert dan zou dat denk ik prima onder het blad van die aardbeitjes hebben gekund?

 

Begin mei 2016 was ik een tijdje weg, het was toen droog en warm weer, toen ik terug kwam werd ik niet blij. 13 mei:

 

beane13maaie_zpstqsvbfii.jpg

 

Ieder plantje zag er zwaar aangevreten uit. Maar ze groeiden toch verder. 1 juni:

 

beane1juny_zpsjsc21399.jpg

 

Uiteindelijk kwam alles goed, met zat peulen aan iedere stam. Het ras is Listra trouwens, een produktief ras, alleen blijft alles een beetje kleiner. Dit is 28 juni (ik heb pas ruim een maand later geoogst):

 

beane28juny_zpsr8wcilr8.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hoor. Bevestigd. Meestal niet echt een drama, de bonen groeien er meestal wel doorheen. Je kan het wat tegengaan door bij droogte 's ochtends wat nat te maken. De luizen verderop in de teelt is veelal schadelijker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...